news-background
news-background

راسل کرو می‌گوید یکی از نوادگان آخرین مردی است که در انگلستان گردن زده شد

کرو می‌گوید مدتی است که ریشه‌های خود را جست‌وجو می‌کند.

«راسل کرو» ادعا می‌کند که یکی از خویشاوندان مستقیم آخرین مردی است که در در انگلستان گردن زده شده است – یک یعقوب‌گرا که به «توطئه» متهم شد.

بازیگر نیوزلندی «گلادیاتور» (Gladiator) و «ناخدا و فرمانده» (Master and Commander: The Far Side of the World) در شبکه اجتماعی ایکس می‌نویسد پس از تحقیقات بسیار درباره اجدادش متوجه شده که با «سایمون فریژر» یازدهمین لرد لاوت که در سال ۱۷۴۷ و در ۸۰ سالگی به جرم خیانت در «برج لندن» گردن زده شد خویشاوند است.

«گاردین» گزارش داده است که این اعدام چنان برای «شاه جرج دوم» اهمیت داشته که سکوهای بیشتری برای تماشاچیان بنا می‌کند اما یکی از سکوها لحظاتی پیش از اعدام فرومی‌ریزد و به مرگ ۹ تن منجر می‌شود. نقل شده که فروریختن سکو باعث می‌شود فریژر ملقب به «روباه پیر» هنگام فرود آمدن تبر در حال خندیدن باشد.

کرو در ایکس می‌نویسد: «مدتی است که اجداد ایتالیایی خود را جست‌وجو می‌کنم. حکایت‌های فولکلور اجدادی و املای غلط باعث شد که به چند مسیر اشتباه سفر کنم. کاشف به عمل آمد که پدر پدر پدر پدربزرگم، از طرف مادر که در سال ۱۸۶۴ به نیوزلند سفر کرده، «لوییجی گتزی» بوده است. متولد آسکولی پیچلو، مارکه در سال ۱۸۲۹، پسر آگستین و آنونزیاتا متولد پارما. لوییجی در آرژانتین کار می‌کند، با کشتی به هند می‌رود، کشتی او غرق می‌شود، و سر از کیپ تون درمی‌آورد. او در آنجا با ماری آن کرتین ازدواج و به نیوزلند مهاجرت می‌کند. خیلی جالب است.»

او اضافه می‌کند که خنده فریژر در زمان اعدام سبب شده اصطلاح «از خنده کله‌بر شدن» شکل بگیرد. کرو می‌گوید تحقیقاتش نشان می‌دهد که او خویشاوندان نروژی، ایتالیایی، اسکاتلندی و مائوری دارد اما آزمایش دی‌ان‌ای در عین ناباوری بر ایرلندی بودنش دلالت می‌کند و از سوی دیگر خانواده مادری او با فاصله سه نسل با مردانی از خانواده کرو ازدواج کرده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید