news-background
news-background

کلیپی از سخنرانی ریکی جرویز در گلدن گلوب با انتشار «فهرست اپستین» دوباره بحث‌برانگیز شد

جرویز در گلدن گلوب چهار سال پیش سلبریتی‌های هالیوود را هدف گرفته بود.

با انتشار اسناد دادگاه «ویرجینیا جوفری» و «گیلین مکس‌ول»، دوست دختر سابق «جفری اپستین»، کلیپی از شوخی «ریکی جرویز» در گلدن گلوب سال ۲۰۲۰ درباره ارتباط سلبریتی‌های هالیوود با قاچاق‌چی کوچک در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شد.

در اسناد دادگاه نام کارمندان، دوستان، قربانیان و مشتریان اپستین فاش شده اما علیه بسیاری از آن‌ها اتهامی مطرح نشده است. بنابراین برخلاف تصور بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، اسناد منتشر شده «فهرست مشتریان» اپیستین نیستند. اپستین اوت سال ۲۰۱۹ در زندان فدرال منهتن و پیش از برگزاری دادگاه خودکشی کرد.

جرویز در مراسم گلدن گلوب گفته بود: «در این سالن بعضی از مهم‌ترین تهیه‌کنندگان فیلم و سریال در دنیا حضور دارند، با سوابق مختلف. اما وجه مشترک آن‌ها این است که همگی از «رونان فارو» می‌ترسند. به سراغتان می‌آید!»

فارو فرزند «میا فارو» یکی از افشاگران آزارهای جنسی «هاروی واینستین» تهیه‌کننده آمریکایی بود که فوریه سال گذشته به ۱۶ سال حبس محکوم شد.

جرویز در ادامه سخنرانی به بینندگان توصیه می‌کند که به جای مراسم گلدن گلوب، سریال «پس از زندگی» (After Life) او را از نتفلیکس ببینند: «این سریال در مورد مردی است که می‌خواهد خودکشی کند وقتی همسرش پس از ابتلا به سرطان می‌میرد. اما فصل دومش راه است، بنابراین واضح است که خودم را در پایان نمی‌کشم… مثل جفری اپستین.»

پس از آنکه شوخی جرویز حضار را در مراسم معذب می‌کند او ادامه می‌دهد: «می‌دانم که با او دوست بوده‌اید، اما برای من اهمیتی ندارد.»

«کایل بکر» مجری پادکست این کلیپ را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: «خنده‌های عصبی الیت‌های هالیوود در اسکار [گلدن گلوب] را به یاد دارید وقتی که ریکی جرویز درباره فهرست اپستین شوخی کرد؟ حالا علتش را می‌دانیم. باشکوه است.»

در این کلیپ تصاویری از «کیت بلانشت» دیده می‌شود که نامش در اسناد به چشم می‌خورد. جرویز ادامه می‌دهد: «ادعا می‌کنید که «فرهنگ بیداری» روی شما تأثیر داشته، اما شرکت‌هایی که برای‌شان کار می‌کنید باورنکردنی‌اند. اپل، آمازون، دیزنی… اگر داعش یک شبکه تلویزیونی اینترنتی تأسیس می‌کرد شما هم با آن‌ها تماس می‌گرفتید. بنابراین اگر امشب برنده جایزه‌ای شدید از آن برای بیان نظرات سیاسی استفاده نفرمائید. شما در موقعیتی نیستید که در مورد هیچ مسئله‌ای سخنرانی کنید. در مورد دنیای واقعی چیزی نمی‌دانید. اغلب شما از «گرتا تونبرگ» کمتر تحصیل کرده‌اید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید