news-background
news-background

خالق «کاپیتان سوباسا» بازنشسته شد

«توئیچی تاکاهاشی» خالق «کاپیتان سوباسا» (Captain Tsubasa) در ۶۲ سالگی و ۴۳ سال پس از انتشار مانگا اعلام کرد که به خاطر مشکلات جسمانی بازنشسته خواهد شد.

به گفته تاکاهاشی، بازنشستگی او دو مانگای «کاپیتان سوباسا: خورشید برآینده» (Captain Tsubasa: Rising Sun) و «کاپیتان سوباسا: خاطرات» (Captain Tsubasa: Memories) هر دو آوریل ۲۰۲۴ به پایان می‌رسند اما مانگاهای دیگری از پدیدآورندگان دیگر ادامه پیدا خواهند کرد. تاکاهاشی می‌گوید بر فیلمنامه اقتباس‌های آینده از «کاپیتان سوباسا» نیز نظارت می‌کند.

این کارتونیست در «مجله کاپیتان سوباسا» می‌گوید: «فکر می‌کنم امروز هنوز سلامت خوبی دارم. اما همچنانکه به خلق مانگا ادامه می‌دهم، انحطاط جسمانی من در پیری اجتناب‌ناپذیر می‌شود. سرعت طراحی‌ام به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده... [و] از این گذشته، سوی چشمانم وخیم‌تر شده. تمرکز کردن دشوار است.»

تاکاهاشی اضافه می‌کند که گذار صنعت مانگا از روش‌های سنتی به دیجیتال برای او بسیار چالش‌برانگیز بوده است. بنابراین فرارسیدن سال نو را وقت خوبی برای اعلام بازنشستگی یافته.

مانگای «کاپیتان سوباسا» که اولین بار در سال ۱۹۸۱ منتشر شد تا امروز بیش از ۹۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروخته و یکی از پرفروش‌ترین مانگاهای ورزشی تاریخ است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید