news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که ژانویه ۲۰۲۴ پخش می‌شوند

فیلم جدید «جیسون استاتهام» به کارگردانی «دیوید آیر» یکی از چند فیلم هیجان‌انگیزی است که در اولین ماه از سال ۲۰۲۴ اکران می‌شود. در این ماه همچون سال‌های پیش استودیوها فیلم بلاکباستری به صورت گسترده اکران نمی‌کنند و به فیلم‌های کم‌هزینه‌تر ژانر وحشت از جمله «شنای شبانه» با بازی «وایت راسل» یا «گاهی به مردن فکر می‌کنم» با بازی «دیزی ریدلی» مجال داده می‌شود. در ادامه فهرستی از چند فیلم هیجان‌انگیزتر ماه ژانویه که در سالن‌های سینما یا پلتفرم‌های استریم پخش می‌شوند می‌آید.

   

جامعه برف (Society of the Snow)

تاریخ پخش: ۵ ژانویه در نتفلیکس

«جامعه برف» نماینده کشور اسپانیا در اسکار آینده است و اولین بار در جشنواره ونیز اکران شده است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشته «پابلو ویرسی» ساخته شده که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و داستان واقعی بازماندگان یک هواپیما در سال ۱۹۷۲ را روایت کرد که برای بقا چاره‌ای جز آدمخواری نداشتند. «انزو وگرینچیچ»، «ماتیاس پاردلا»، و «فلیپه گنزالس» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. بایونا فیلمنامه «جامعه برف» را با همکاری «برنات ویلاپلانا»، «جیمی ماکرز» و «نیکلاس کاساریگو» به نگارش درآورده و «پدرو لوکه» (Don’t Breathe) فیلمبردار پروژه بوده است.

 

شنای شبانه (Night Swim)

تاریخ پخش: ۵ ژانویه در سالن‌های سینما

«وایت راسل» در این فیلم نقش یک ستاره لیگ بیسبال را بازی می‌کند که پس از ابتلا به یک بیماری بازنشسته می‌شود و به همراه همسرش با بازی «کری کاندن» و دختر نوجوانش با بازی «املی هوفرل» و پسر خردسالش با بازی «گاوین وارن» به خانه جدیدی نقل مکان می‌کند. «شنای شبانه» را «برایس مک‌گوایر» نوشته و کارگردانی کرده در حالی که «جیمز وان» کارگردان «اره» (Saw) و «جیسون بلوم» با کمپانی‌های اتمیک مانستر و بلوم‌هوس از جمله تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود.

 

دختران بدجنس (Mean Girls)

تاریخ پخش: ۵ ژانویه در سالن‌های سینما

این کمدی موزیکال را «سامانتا جین» و «آرتورو پرز» بر اساس فیلمنامه «تینا فی» کارگردانی کرده‌اند و داستانی درباره گروهی جدید از دختران به رهبری رجینا با بازی «رنی رپ» بازگو می‌کنند. در این فیلم بازیگرانی چون «انگوری رایس»، «رنی رپ»، «الیئی کراوالیو»، «تینا فی»، «تیم مدوز»، «جنا فیشر»، «بازی فیلیپس»، «آوانتیکا»، «ماهی عالم»، «کریستفر برینی»، «بیبی وود»، «اشلی پارک»، «کانر رتلیف» و «جان هم» نقش‌آفرینی خواهند کرد.

 

زنبوردار (Beekeeper)

تاریخ پخش: ۵ ژانویه در سالن‌های سینما

«جیسون استاتهام» در این فیلم به کارگردانی «دیوید آیر» (Suicide Squad) نقش مأمور سابق سازمانی به نام «زنبورداران» را بازی می‌کند که به دنبال انتقام است. «امی ریور-لمپمن»، «جاش هاچرسون»، «بابی نادری»، «مینی درایور»، «فیلیشا رشاد» و «جرمی آیرونز» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «کرت ویمر» که فیلم‌های «سالت» (Salt) و «شهروند مطیع قانون» (Law Abiding Citizen) را در کارنامه دارد نویسنده فیلمنامه بوده است.

 

کتاب کلارنس (Book of Clarence)

تاریخ پخش: ۵ ژانویه در سالن‌های سینما

«کتاب کلارنس» یک «داستان انجیلی درباره یک مرد عادی» روایت خواهد کرد. «جی-زی» که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است پیش‌تر به به «ونیتی فیر» گفته بود این فیلم از مذهب به عنوان یک «پیش‌زمینه» استفاده می‌کند اما داستان در واقع «درباره مرد جوانی است که ایمانش را به واسطه عشق و تمایل به تبدیل شدن به مردی شناخته‌شده در دنیا که داستان همه است به دست می‌آورد.» دیگر بازیگران فیلم «عمر سی»، «آرجی سایلر»، «بندیکت کامبربچ»، «جیمز مک‌آووی»، «آنا دیوپ»، «دیوید اویلوو»، «آلفری وودارد» و «تیانا تیلور» خواهند بود.

 

دختر میلر (Miller's Girl)

«مارتین فریمن» نقش معلمی به نام «آقای میلر» را بازی می‌کند که به نوجوانی به نام کایرو با بازی اورتگا وابسته می‌شود. کایرو ۱۸ ساله یک نویسنده جوان است که معلم خود را وارد یک بازی شجاعت و حقیقت می‌کند که جنبه اخاذی به خود می‌گیرد. «جید هالی بارتلت» نویسنده و کارگردان فیلم و «سث روگن»، «ایوان گلدبرگ» و «جیمز ویور» از جمله تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود.

 

سرقت (Lift)

تاریخ پخش: ۱۲ ژانویه در نتفلیکس

«کوین هارت» در این فیلم نقش «سایرس ویتاکر» را بازی می‌کند که رهبر یک گروه از سارقان است. آن‌ها در یکی از مأموریت‌های خود سعی دارند ۵۰۰ میلیون دلار طلا از یک هواپیما در ارتفاع ۴۰ هزار فوتی بربایند. «وینسنت دنافریو»، «سم واشینگتن» و «گوگو امباتا را» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. «اف. گری گری» که «شغل ایتالیایی» (The Italian Job) را در کارنامه دارد، کارگردان این فیلم در ژانر سرقت است.«دنیل کونکا» (12 Rounds)، «امرالد فنل» (Promising Young Woman) و «سایمون کینبرگ» (X-Men: Dark Phoenix) نویسندگان فیلمنامه بوده‌اند.

نقش بازی کردن (Role Play)

تاریخ پخش: ۱۲ ژانویه در پرایم ویدیو

«کیلی کوئوکو» بازیگر سریال «تئوری بیگ بنگ» (Big Bang Theory) در این فیلم نقش «اما» را بازی می‌کند، زنی که در کنار همسر و دو فرزندش در نیوجرزی به ظاهر زندگی بی‌نقصی دارد. وقتی این زوج تصمیم می‌گیرند با نقش بازی کردن زندگی به عاشقانه خود رنگ و بوی بیشتری ببخشند، مرد متوجه می‌شود که همسرش یک آدمکش حرفه‌ای است. «توماس ونسان» کارگردان این فیلم بر اساس فیلمنامه «سث اوون» است. استودیوکانال بودجه این فیلم را به صورت کامل تأمین کرده و از طریق آمازون پرایم ویدیو در ایالات متحده و چندین بازار دیگر پخش می‌کند. «بیل نای» و «کانی نلسون» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود که بخش‌های زیادی از آن در برلین فیلمبرداری شده است.  

پایانی که از آن شروع می‌کنیم (The End We Start From)

تاریخ پخش: ۱۲ ژانویه در نتفلیکس

داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که در یک بحران زیستی متلاشی می‌شود. «جودی کومر» نقش مادری را بازی می‌کند که به همراه نوزادش سعی می‌کند به خانه برگردد و مادر شدن را با چالش‌برانگیزترین شروع ممکن تجربه می‌کند. «کاترین واترستون»، «جول فرای»، «جینا مک‌کی»، و «نینا سوسانیا» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. این فیلم از رمانی تحسین‌شده نوشته «مگان هانتر» اقتباس خواهد شد که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. «بندیکت کامبربچ» با کمپانی «سانی‌مارچ» یکی از تهیه‌کنندگان پروژه خواهد بود. «ماهالیا بلو» برنده بفتا کارگردان و «آلیس برچ» نویسنده فیلمنامه است.

گاهی به مرگ فکر می‌کنم (Sometimes I Think About Dying)

تاریخ پخش: ۱۹ ژانویه در جشنواره ساندنس، ۲۶ ژانویه در سینماهای ایالات متحده

داستان این فیلم درباره زنی به نام فرن با بازی «دیزی ریدلی» است که روزهایش را در انزوا و با خیال‌پردازی می‌گذراند اما یکی از همکارانش او را از حباب تنهایی بیرون می‌آورد. «دیو مرهج»، «پروش چینا»، و «مارشا دبونی» دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی «ریچل لمبرت» خواهند بود. «گاهی به مرگ فکر می‌کنم» بر اساس نمایشنامه «قاتلان» نوشته «کوین آرمنتو» ساخته شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید