news-background
news-background

یونیورسال پرفروش‌ترین استودیوی آمریکا در سال ۲۰۲۳؛ فروش ۷۰۰ میلیون دلاری برادران وارنر در ماه دسامبر با Wonka و Aquaman 2

استودیوی برادران وارنر با اکران فیلم‌های «وانکا» (Wonka) و «آکوامن ۲» (Aquaman and the Lost Kingdom) در ماه دسامبر گذشته از فروش ۷۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. در تعطیلات سال نوی امسال برخلاف سال‌های گذشته نه «آواتار» (Avatar) و نه فیلمی از دنیای «جنگ ستارگان» و مارول اکران نشده است.

«وانکا» از ۶ دسامبر در سینماهای آمریکا اکران شد و پس از آن وارنرها «آکوامن ۲» و «رنگ بنفش» (The Color Purple) به نمایش درآوردند. این فیلم‌ها در آمریکای شمالی ۲۷۷ میلیون دلار و بازارهای بین‌المللی ۴۲۴ میلیون دلار فروخته‌اند.

انیمیشن «گشت پنجه‌ای: فیلم عظیم» (PAW Patrol: The Mighty Movie) استودیوی پارامونت این هفته از ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرد در حالی که «ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together) یونیورسال به همین فروش نزدیک می‌شود. «کوچ» (Migration) انیمیشن دیگری است که به تازگی از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرده است.

«آکوامن ۲» آخر هفته گذشته در ۷۷ کشور ۵۰.۵ میلیون دلار فروخت و کاهش ۳۳ درصدی را نسبت به افتتاحیه ثبت کرد. فروش خارجی این فیمل تا امروز به ۱۷۴ میلیون دلار نزدیک شده در حالی که فروش جهانی آن به ۲۵۸ میلیون دلار رسیده است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «آکوامن ۲» تا امروز چین با ۴۵.۸ میلیون دلار، مکزیک با ۱۲.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۹ میلیون دلار، آلمان با ۸.۴ میلیون دلار، و اندونزی با ۷.۹ میلیون دلار بوده‌اند.

«وانکا» در طول آخر هفته ۳۹.۱ میلیون دلار در ۷۷ بازار خارجی بلیت‌فروشی کرد. این فیلم تا امروز به ۲۴۴.۴ میلیون دلار در خارج از آمریکا و ۳۸۶.۹ میلیون دلار در سراسر دنیا رسیده است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تا امروز بریتانیا با ۵۵.۳ میلیون دلار، مکزیک با ۱۹.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۱۶.۲ میلیون دلار، آلمان با ۱۴.۹ میلیون دلار و استرالیا با ۱۳.۹ میلیون دلار بودند.

فیلم کمدی رمانتیک «هر کسی به جز تو» (Anyone But You) سونی این هفته از ۳۳ میلیون دلار و «ناپلئون» (Napoleon) از ۲۰۶ میلیون دلار عبور کردند.

فروش تمامی فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا امسال از ۹ میلیارد دلار گذر کرده است. یونیورسال با ۱.۹۳ میلیارد دلار و رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ پرفروش‌ترین استودیوی سال است. این استودیو در دوازده ماه گذشته فیلم‌های پرفروش «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros Movie) و «اوپنهایمر» (Oppenheimer) را اکران کرد. یونیورسال برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ به پرفروش‌ترین استودیوی آمریکا در سال بدل شده است.

دیزنی که در چند سال اخیر رتبه اول را داشت امسال با ۱.۸۹ میلیارد دلار و پس از تحمل چند شکست تجاری رتبه دوم را اشغال کرده است. فروش این استودیوی نسبت به یک سال قبل تا ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. «مرد-مورچه‌ای ۳» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)، «مارول‌ها» (The Marvels) و «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) فیلم‌هایی بودند که دیزنی با هزینه‌های گزاف ساخت و بازاریابی کرد اما به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرد.

برادران وارنر با ۱.۴ میلیارد دلار و رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ در رتبه سوم پرفروش‌ترین استودیوهای آمریکا قرار گرفته است. «باربی» (Barbie) پرفروش‌ترین فیلم این استودیو بود اما «فلش» (The Flash)، «شزم ۲» (Shazam: Fury of the Gods) و «آکوامن ۲» انتظارات را برآورده نکردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید