news-background
news-background

جان ویلیامز در ۹۱ سالگی برنامه بازنشستگی خود را لغو کرد

ویلیامز می‌گوید بازنشسته نشده است.

«جان ویلیامز» آهنگساز آمریکایی در ۹۱ سالگی اعلام کرد که برنامه بازنشستگی خود را لغو خواهد کرد.

او به «تایمز» می‌گوید: «من به پرونونسیامنتوها [اعلامیه‌های رسمی] و بیانیه‌هایی که ثابت و تمام شده و پشت درهای بسته باشد اهمیت زیادی نمی‌دهم. اگر چنین بیانیه‌هایی را بدون بررسی همه جوانب صادر کرده‌ام آن را پس می‌گیرم.»

ویلیامز ادامه می‌دهد: «اگر فیلمی ساخته شود که علاقه زیادی به آن داشته باشم، و برنامه زمانی من با آن هماهنگ باشد، در آن صورت مایلم همه‌چیز را نفی کنم. هر چیزی ممکن است. همه‌چیز پیش روی ماست. فقط محدویت‌هایمان است که مانع می‌شود. یا، به عبارت ساده‌تر: دوست دارم ذهنی باز داشته باشم [و پیش‌داوری نکنم].»

این آهنگساز در سال ۲۰۲۴ کنسرت‌هایی در لندن و وین برگزار خواهد کرد و در سال ۲۰۲۵ به برلین می‌رود.

ویلیامز درباره پل زدن میان آثار تجازی و موسیقی کلاسیک می‌گوید: «[چهار دهه قبل] ارزش‌های آثاری که در دنیای تجاری ساخته می‌شدند و جایگاه آن‌ها در دنیا درک می‌کردم. اما حالا متفاوت شده. دوست دارم ۵۰ سال در زمان به عقب برگردم و ببینم سینما چه نقشی در تکامل موسیقی جدید دارد، چون به نظر من آهنگسازان جوان می‌خواهند در هر دو دنیا کار کنند.»

آهنگساز «جنگ ستارگان» (Star Wars)، «پارک ژوراسیک» (Jurassic Park) و «هری پاتر» (Harry Potter) به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا در آثارش مضمون وحدت‌بخشی وجود دارد یا نه: «فیلم شما را وادار می‌کند سبک خود را با هر پروژه منطبق کنید: «تنها در خانه» (Home Alone) نمی‌تواند زبان مشترکی با «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) یا «پارک ژوراسیک» داشته باشد، اما شاید شخصیت همه ما بخش‌های مختلفی دارد. جایی در تمامی موسیقی متن فیلم‌هایم باید یک نوع «من» وجود داشته باشد. اما شناسایی‌اش را به دیگران می‌سپارم.»

او تابستان گذشته در مصاحبه با «آسوشیتد پرس» می‌گوید: «در حال حاضر روی «ایندیانا جونز ۵» کار می‌کنم که اعلام شده آخرین فیلم [هریسون فورد] خواهد بود – کمی از من جوان‌تر است. بنابراین، فکر کردم: اگر هریسون می‌تواند، پس من هم می‌توانم [بازنشسته شوم.]»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید