news-background
news-background

همه اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴ سه فیلم و سریال در دنیای «سونیک» پخش خواهد شد.

هواداران «سونیک» در سال ۲۰۲۴ شاهد پخش سه فیلم و سریال خواهند بود. اقتباس‌های موفقیت‌آمیز از بازی‌های ویدیویی در یکی دو سال گذشته برخلاف دهه‌های قبل، باعث شده که در سال ۲۰۲۴ دست کم ۱۰ فیلم و سریال بر اساس بازی‌های ویدیویی آماده پخش شده باشد. نتفلیکس از سوی دیگر علاوه بر فصل دوم «آرکین»، دو انیمه «شیطان هم می‌گرید» و «مهاجم مقبره» را پخش می‌کند. در ادامه فهرستی از این اقتباس‌ها آمده است.

     

فال‌اوت (Fallout)

تاریخ پخش: ۱۲ آوریل از پرایم ویدیو

این سریال «والت دولر» را در یک دنیای پسا-آخرالزمانی دنبال می‌کند، انسانی که درون «والت ۱۳»، یکی از چند پناهگاه‌هایی برای بازماندگان جنگ هسته‌ای در کالیفرنیای جنوبی ساخته شده. لوسی با بازی «الا پرنل» یکی از شخصیت‌های اصلی قصه است که تمام عمر درون یک پناهگاه زندگی کرده و وقتی یک بحران او را به یک مأموریت نجات وادار می‌کند، متوجه می‌شود که سیاره با وجود حشرات غول‌پیکر و جانوران جهش‌یافته مختلف به یک جهنم تبدیل شده. این سریال به نویسندگی و تهیه‌کنندگی «جاناتان نولان» و «لیسا جوی» بر اساس بازی «فال‌اوت» ساخته شده است.

 

سونیک ۳ (Sonic 3)

تاریخ پخش: ۲۰ دسامبر در سالن‌های سینما

داستان این چندگانه که از بازی ویدیویی محبوب سگا اقتباس شده، در مورد «سونیک خارپشت» و جست‌وجوی او برای یافتن منزل‌گاهی جدید روی زمین است. ت اول «سونیک خارپشت» (Sonic the Hedgehog) با بازی «جیمز مارسدن» و «جیم کری» و صداپیشگی «بن شواترس» در نقش سونیک، اوایل سال ۲۰۲۰ و درست پیش از آغاز پاندمی اکران شد. در قسمت دوم (Sonic the Hedgehog 2) «تیلز» با صداپیشگی «کالین اوشاگنسی» و «ناکلز» با صداپیشگی «ادریس البا» ظاهر شدند.

 

ناکلز (Knuckles)

تاریخ پخش: اوایل سال ۲۰۲۴ از پارامونت+

با استقبال از فیلم‌های «سونیک» سریال «ناکلز» به نویسندگی «جان ویتینگتون» و صداپیشگی «ادریس البا» در نقش «ناکلز اکیدنا» از پارامونت+ سفارش ساخت گرفت. در این سریال «آدام پالی» در نقش «وید ویپل» و «کری الوس» در نقش «پیت ویپل» بازی خواهند کرد. «ادی پترسون»، «الی تیلور» در نقش یک شخصیت شرور، «اسکات مسکودی» و «جولین بارت» دیگر بازیگران سریال خواهند بود. اپیزود اول این سریال را «جف فاولر» کارگردانی کرده است.

 

سرزمین‌های مرزی (Borderlands)

تاریخ پخش:

داستان فیلم در مورد چهار «شکارچی والت» است که در بازی ویدیویی پلیرها می‌توانستند آن‌ها را هدایت کنند. «کیت بلانشت» پیش از فیلمبرداری «تار» (Tar) در این اقتباس نقش لیلیث با گذشته‌ای مرموز را بازی کرده که یکی از شخصیت‌های قابل بازی در قسمت اول بازی «سرزمین‌های مرزی» بود. او یکی از شش زن کهکشان است که به طبقه «سیرن‌ها» تعلق دارد و دارای قدرت‌های ابرانسانی است. لیلیث با بی‌میلی به سیاره پاندورا بازمی‌گردد تا دختر گمشده اطلس با بازی «ادگار رامیرز» را پیدا کند. او با رولند با بازی «کوین هارت» سرباز زبده سابق، تینای کوچک با بازی «آریانا گرینبلات» ویرانی‌طلب، کریگ با بازی «فلورین مونتینو» نگهبان تینا، تانیس دانشمند با بازی «جیمی لی کورتیس» و کلپ‌ترپ ربات دانا با بازی «جک بلک» همسفر می‌شود. دیگر بازیگران فیلم «الیور ریکترز»، «جانینا گاوانکار»، «جینا گرشون»، «شاین جکسون»، «چارلز بابالولا»، «بنجامین بایرون دیویس»، «استیو بویر»، «رایان ردمونت»، «بابی لی» و «هیلی بنت» خواهند بود. «الی راث» کارگردان ابتدایی این اقتباس بود اما «تیم میلر» کارگردان «ددپول» (Deadpool) چند صحنه را فیلمبرداری کرده است.

 

هیلو (Halo)

تاریخ پخش (فصل دوم): ۸ فوریه از پارامونت+

داستان سریال «هیلو» در مورد انسان‌هایی است که دنیا را به تصرف درآورده‌اند و با بیگانگان فضایی در پیکارند. «پابلو شرایبر» در «هیلو» نقش «مستر چیف» یا «اسپارتان جان-۱۱۷»  را بازی کرده است در حالی که دیگر بازیگران سریال «ناتاشا مک‌الهون» در نقش «دکتر هالسی»، «جن تیلور» در نقش «کورتانا» پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی تاریخ بشر، «بوکیم وودباین»، «شابانا ازمی»، «ناتاشا کالزاک»، «الیو گری»، «یرین ها»، «بنتلی کالو»، «کیت کندی»، «چارلی مورفی» و «دنی ساپانی» خواهند بود.

 

آرکین (Arcane)

تاریخ پخش (فصل دوم): نوامبر ۲۰۲۴ از نتفلیکس

فصل اول سریال فانتزی، علمی-تخیلی و ماجراجویانه «آرکین» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «کریستین لینکه» و صداپیشگی «هیلی استاینفلد»، «کیتی لیونگ»، «الا پرنل»، «کوین الخاندرو»، «هری لوید» و «شهره آغداشلو» در ۳۷ کشور در رتبه اول پربیننده‌ترین عناوین نتفلیکس جای گرفت. پیش‌تر گزارش شده بود که استاینفلد، پرنل، و لیونگ برای صداپیشگی در نقش‌های وی، جینکس و کیتلین کیرامان در فصل دوم که تولیدش آغاز شده بازخواهند گشت. نتفلیکس در رویداد «گیکد ویک» تأیید کرد که فصل دوم سریال «آرکین» را نوامبر ۲۰۲۴ پخش خواهد کرد.

 

مهاجم مقبره: افسانه لارا کرافت (Tomb Raider)

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۴

انیمه «مهاجم مقبره» داستانی در مورد «لارا کرافت» روایت می‌کند که ۲۵ سال پس از اولین بازی ویدیویی روی می‌دهد. «مهاجم مقبره» پس از انتشار بازی‌های ویدیویی به فیلم و کتاب‌های مصور تبدیل شد اما پروژه جدید نت‌فلیکس و لجندری اولین سریال انیمیشن این چندگانه است. این پروژه اولین بار اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی شد وقتی که نتفلیکس در حال گسترش انیمه‌های اختصاصی خود بود. انیمه «مهاجم مقبره» شخصیت «لارا کرافت» از بازی‌های ویدیویی محبوب را پس از ریبوت سه‌گانه دنبال خواهد کرد. نتفلیکس در رویداد «دراپ ۰۱» تأیید کرده است که این انیمه در سال ۲۰۲۴ پخش خواهد شد.

بازگشت به سایلنت هیل (Return to Silent Hill)

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۴

تابستان سال گذشته گزارش شد که فیلم «بازگشت به سایلنت هیل» (Return to Silent Hill) را بر اساس بازی ویدیویی ترسناک و کلاسیک «سایلنت هیل» در دست ساخت است. «کریستف گان» که فیلم «سایلنت هیل» (Silent Hill) را در سال ۲۰۰۶ کارگردانی کرده بود، برای کارگردانی دنباله بازخواهد گشت. داستان بازی «سایلنت هیل» در مورد مردی به نام «جیمز ساندرلند» بود که نامه‌ای از طرف همسر مرده‌اش دریافت می‌کند که او را به «سایلنت هیل» فرامی‌خواند، جایی که آن‌ها زمانی تعطیلات خود را گذرانده بودند. «جرمی آیروین» و «هانا امیلی اندرسون» از جمله بازیگران «بازگشت به سایلنت هیل» خواهند بود.

 

انیمه شیطان هم می‌گرید (Devil May Cry)

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۴

انیمه «شیطان هم می‌گرید» در استودیو میر کره جنوبی که «ویچر» (The Witcher: Nightmare of the Wolf) را در کارنامه دارد و با همکاری «الکس لارسن» به عنوان نویسنده و «هیدئاکی ایتسونو» از کپکام و «سئونگ ووک لی» از میر به عنوان تهیه‌کننده ساخته خواهد شد. فصل اول این انیمه در قالب هشت اپیزود تولید می‌شود. «ادی شانکار» نویسنده سریال است اما از داستان و عوامل دیگر پروژه جزئیاتی فاش نشده.

 

سونیک پرایم (Sonic Prime)

تاریخ پخش (فصل سوم): ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴

این سریال برای مخاطبین ۶ تا ۱۱ ساله طراحی شده و شخصیت «سونیک» را در حالی روایت می‌کند که سرنوشت دنیا‌های موازی به او گره خورده. اما نت‌فلیکس می‌نویسد این ماجراجویی «سونیک» تنها برای نجات دنیا نیست و راهی برای کشف خویشتن و رستگاری است. «من‌ آو اکشن»، خالقین «بن ۱۰» (Ben 10) و شخصیت‌های انیمیشن بلند «۶ قهرمان بزرگ» (Big Hero 6) به عنوان نویسندگان و شورانرها در تولید این پروژه مشارکت می‌کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ دی ۱۴۰۲ ۲۲:۳۲

براي سريال fallout واقعا هيجان زده م جاناتان نولان و همسرشم كه كارگردانن(سازندگان سريال west world) چي ازين بهتر

نمایش اسپویل
۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۳۱

ماریو 2 احتمالش هست انیمه زلدا ممکنه بیاد انیمه متروید هم مرتب تایید و تکذیب میشه فصل دوم twisted metal

نمایش اسپویل