news-background
news-background

نولان: در هر فیلم ابرقهرمانی ردی از زک اسنایدر می‌بینم

کارگردان «اوپنهایمر» بار دیگر به ستایش از اسنایدر پرداخته است.

فیلم «ماه شورش» (Rebel Moon: Part One – A Child of Fire) «زک اسنایدر» این روزها به صدر فهرست پربیننده‌ترین عناوین سینمایی هفته در نتفلیکس رسیده اگرچه نقدهای مثبتی دریافت نکرده است. او پس از جدایی از استودیوی برادران وارنر در چندین پروژه با نتفلیکس همکاری کرده و انتظار می‌رود قسمت سوم «ماه شورش» را بسازد. «کریستفر نولان» که امسال با «اوپنهایمر» (Oppenheimer) به فروش ۹۵۱ میلیون دلاری رسیده، در مصاحبه جدیدی با «آتلانتیک» برای دومین بار میراث اسنایدر در ژانر ابرقهرمانی را تحسین کرده و می‌گوید در همه آثار ژانر ابرقهرمانی و علمی-تخیلی ردی از این کارگردان می‌بیند. نولان تهیه‌کننده فیلم «مرد پولادین» (Man of Steel) اسنایدر بود و طرح داستانی آن را به همراه «دیوید اس. گویر» ارائه داد.

نولان می‌گوید: «هیچ فیلم ابرقهرمانی علمی-تخیلی این روزها بیرون نمی‌آید که من تأثیر زک را در آن نبینم. وقتی فیلمی از زک اسنایدر می‌بینید، عشق و علاقه او به پتانسیل سینما را حس می‌کنید. پتانسیل خیالی بودن، و عمیق بودن واقعیت آن، و تکان‌دهنده بودن و هیجان‌انگیز بودن.»

نولان چند هفته پیش در مصاحبه با «هالییود ریپورتر» از «نگهبانان» (Watchmen) اسنایدر ستایش کرده و گفته بود آن فیلم «جلوتر از زمان خودش» بوده به ویژه به این دلیل که فیلم‌هایی چون «انتقام‌جویان» (Avengers) ساخته نشده بودند: «همیشه معتقد بوده‌ام که «نگهبانان» جلوتر از زمان خودش بوده. تصور یک گروه ابرقهرمان که به شکل درخشانی واژگون می‌کند، در سینما هنوز وجود نداشت. اگر پس از «انتقام‌جویان» اکران شده بود جذاب می‌شد.»

قسمت دوم «ماه شورش» (Rebel Moon – Part Two: The Scargiver) ۹ آوریل ۲۰۲۴ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید