news-background
news-background

«تو در «خماری» بازی کرده‌ای برادر، آرام باش»؛ انتقاد از سیاست‌ها و درخواست‌های سختگیرانه بردلی کوپر در زمان فیلمبرداری Maestro

کوپر با فیلم «مایسترو» مدعی اسکار است.

زندگی شخصی «بردلی کوپر» هیچ‌گاه از حاشیه و شایعه دور نبوده و مانند هر بازیگر سرشناس دیگری روابط او زیر ذره‌بین قرار دارد. در حالی که این روزها شایعه «جدی و جدی‌تر شدن» رابطه او با «جیجی حدید» شنیده می‌شود، فیلم تازه او «مایسترو» (Maestro) از چند جنبه واکنش‌های منفی را به وجود آورده و بازیگر را گرفتار گردابی کرده برون رفت از آن ناممکن به نظر می‌رسد.

در هفته‌های اخیر کوشش کوپر برای ماندن در رقابت اسکار در شبکه‌های اجتماعی تمسخر شده به ویژه وقتی این جایزه را در گذشته «کاملاً بی‌ارزش» دانسته بود. کوپر سال گذشته پادکست «اسمارت‌لس» فاش کرد که یک کارگردان شناخته‌شده او را به خاطر دریافت ۷ نامزدی اسکار تمسخر کرده است.

او سه سال پیش به «اینترویو» گفته بود: «[جوایز] دلیل فداکاری‌های شما برای خلق یک اثر هنری نیست، با این حال وقت زیادی صرف می‌کنید تا سهمی در آن داشته باشید، اگر آنگونه که می‌گویند: «سعادت سهیم شدن در آن را داشته باشید.» در نهایت اتفاق فوق‌العاده‌ای است زیرا سبب می‌شود با خود، پوچی و عدم اعتماد به نفس مواجه شوید. بسیار جذاب و کاملاً بی‌ارزش است.»

رونمایی از گریم بینی کوپر در «مایسترو» با انتشار اولین تریلر سبب شد که ناگهان بازیگر به «یهودستیزی» متهم شود. خانواده «لئونارد برنستین» از کوپر حمایت کردند و اهمیت این بحث کاهش پیدا کرد اما کوپر در مصاحبه با «ورایتی» خود را در چاله دیگری انداخت.

کوپر در مصاحبه با «اسپایک لی» برای «ورایتی» اعتراف کرد که سیاست «صندلی ممنوع» در زمان فیلمبرداری «مایسترو» اجرا شده است: «در صحنه‌ها صندلی وجود ندارد؛ همیشه از صندلی بیزار بوده‌ام و احساس می‌کنم به محض نشستن روی آن انرژی شما کاهش پیدا می‌کند. بنابراین استفاده از جعبه‌های سیب [ویژه فیلمبرداری] راه خوبی برای نشستن است.»

این اظهارات موجی از واکنش‌های منفی را علیه کوپر شکل داد هرچند که پیش از او بازیگران فیلم‌های «کریستفر نولان» تأیید کرده بودند شاهد اجرای این سیاست بوده‌اند. یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «به عنوان بازیگری که روی ویلچر می‌نشیند احساس می‌کنم که بردلی کوپر من را به صحنه فیلمبرداری راه نخواهد داد...» دیگری می‌نویسد: «برادر تو در فیلم «خماری» (Hangover) بازی کرده‌ای، آرام باش.»

«کریستی ماکاسکو»‌ یکی از تهیه‌کنندگان «مایسترو» هفته پیش در مصاحبه با «نیوزویک» بعضی از درخواست‌های سخت‌گیرانه کوپر را فاش کرد:‌ «بردلی برای ما موقعیت سختی به وجود آورد. می‌خواست فیلم را در تالارهای قدیمی [هاروارد] فیلمبرداری کند جایی که لنی [برنستاین] و [همسرش] فلیشا زندگی کردند. یعنی می‌خواست یک تانگو را فیلمبرداری کند، می‌خواست در تالار کارنگی [نیویورک] فیلمبرداری کند، می‌خواست در کلیسای جامع الی [انگلستان] فیلمبرداری کند، می‌خواست در پلازا فیلمبرداری کند، می‌خواست در سنترال پارک فیلمبرداری کند. می‌خواست در داکوتا فیلمبرداری کند، اما نمی‌توانستیم بنابراین باید داکوتا را می‌ساختیم تا دقیقاً به آپارتمان آن‌ها شبیه شود.»

این تهیه‌کننده اضافه می‌کند که درخواست‌های کوپر «غیرقابل-مذاکره» بوده است: «می‌خواست فیلم را در فضاهای واقعی بسازد، می‌خواست موسیقی زنده را فیلمبرداری کند، می‌خواست فیلمبرداری دیجیتال نباشد. همه این چیزها برای او غیرقابل-مذاکره بودند. و می‌خواست گریم او با اعضای بدن مصنوعی باشد و می‌خواست داستان را در پنج دهه قرار دهد. بنابراین تحقق همه این خواسته‌ها مثل پرش سه‌گانه سالکو [در اسکیت روی یخ] بود. فیلمبرداری آسانی نبود.»

کوپر در صورت دریافت هشتمین نامزدی اسکار باید با بازیگرانی چون «کیلین مورفی» در فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) رقابت کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید