news-background
news-background

حمایت امانوئل مکرون از ژرار دوپاردیو در برابر اتهامات آزار جنسی: باعث افتخار فرانسه است

رئیس جمهور فرانسه با تحریم دوپاردیو مخالف است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه از «ژرار دوپاردیو» بازیگر کهنه‌کار در برابر اتهامات تجاوز و آزار جنسی حمایت کرد. دوپاردیو علاوه بر متهم شدن به آزار جنسی از سوی ۱۳ زن، اخیراً از سوی یک ژورنالیست اسپانیایی به تجاوز متهم شده است.

مکرون به شبکه تلویزیونی «فرانس ۵» می‌گوید جوایز دوپاردیو پس گرفته نخواهد شد: «هرگز نخواهید دید که من در تعقیب مجرمین مشارکت کنم. از این‌گونه اقدامات بیزارم.»

دوپاردیو در سال ۱۹۹۶ جایزه «لژیون افتخار» را دریافت کرده است. هفته پیش «ریما عبدالملک» وزیر فرهنگ فرانسه گفته بود که رفتارهای گذشته دوپاردیو مایه شرمندگی فرانسویان است و احتمال پس گرفته شدن جایزه وجود دارد.

بازیگر هفتاد و چهار ساله بازیگر «پاریس، دوستت دارم» (Paris, je t’aime) و «ژان دو فلورت» (Jean de Florette) به عنوان یکی از نمادهای کشور فرانسه که در بیش از ۲۰۰ فیلم ظاهر شده، بهار گذشته از سوی ۱۳ زن دیگر به آزار جنسی متهم شده بود. «شارلوت آرنولد» بازیگر فرانسوی اولین بار در سال ۲۰۱۸ دوپاردیو را به تجاوز جنسی متهم کرد. او در ماه آوریل پس از چند ماه تحقیق و بررسی «مدیاپار» فرانسه از سوی ۱۳ زن به آزارهای جنسی مخلتف متهم شد.

شبکه «فرانس ۲» این ماه تصاویری از اظهارات جنسیت‌ستیزانه دوپاردیو در سفری که در سال ۲۰۱۸ به کره شمالی داشت نشان داد. او در حضور یک مترجم زن اظهارات جنسی بیان می‌کند و به دختر خردسالی که سوار اسب شده نگاه جنسی‌سازی‌شده دارد.

دوپاردیو اکتبر گذشته در واکنش به این اتهامات گفت: «هرگز نیتم آزار رساندن نبوده، و از شما تمنا می‌کنم من را به خاطر رفتاری شبیه به کودکی که می‌خواسته خوش بگذراند من را ببخشید.»

مکرون که در سال ۲۰۱۷ «لژیون افتخار» را از «هاروی واینستین» تهیه‌کننده آمریکایی که به چند مورد تجاوز متهم شد پس گرفته در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید:‌ «من از ستایندگان بزرگ ژرار دوپاردیو هستم. او بازیگر ممتازی است است که زیباترین متن‌ها را اجرا کرده. باعث شده فرانسه، بزرگترین نویسندگان ما، بزرگترین شخصیت‌های ما، در سراسر دنیا شناخته شوند. این را به عنوان رئیس جمهور فرانسه می‌گویم اما به عنوان شهروند، باعث افتخار فرانسه است.»

«امانوئل دبور» بازیگر فرانسوی که در فیلم «دانتون» (Danton) در سال ۱۹۸۲ با دوپاردیو همکاری کرده و او را به آزار جنسی متهم کرده بود، هفته پیش خود را به رودخانه سن انداخت و خودکشی کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید