news-background
news-background

فرانک دارابونت دو اپیزود از فصل پایانی Stranger Things را کارگردانی می‌کند

دارابونت پیش‌تر گفته بود به بازنشستگی نزدیک است.

«فرانک دارابونت» اپیزودهایی از فصل پایانی سریال «موجودات عجیب» (Stranger Things) را کارگردانی خواهد کرد. این فیلمساز سال گذشته گفته بود بازنشسته شده است.

«جف اسنایدر» گزارش داده است که با این حال دارابونت در حال مذاکره با نتفلیکس است تا دو اپیزود از فصل پنجم و پایانی سریال علمی-تخیلی این پلتفرم را کارگردانی کند. این فصل از هشت اپیزود تشکیل شده و از ژانویه آینده فیلمبرداری خواهد شد.

دارابونت فقط چهار فیلم بلند «رستگاری در شاشنک» (The Shawshank Redemption)، «مسیر سبز» (The Green Mile)، «مجستیک» (The Majestic) و «مه» (The Mist) را در کارنامه دارد و از سال ۲۰۰۷ تا امروز روی صندلی کارگردانی فیلم بلندی ننشسته اما چندین اپیزود از سریال‌های «مردگان متحرک» (The Walking Dead) و «شیلد» (The Shield) را کارگردانی کرده است. او برای «رستگاری در شاشنک» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و برای «مسیر سبز» نامزد اکسار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد.

این کارگردان ۶۴ ساله قرار بود «شهروند مطیع قانون» (Law Abiding Citizen) را در سال ۲۰۰۹ و «شکارچی: جنگ زمستان» (The Huntsman: Winter's War) را در سال ۲۰۱۴ کارگردانی کند اما با تهیه‌کنندگان اختلاف نظر پیدا کرد و از پروژه‌ها جدا شد. او فیلمنامه‌ای درباره جنگ داخلی آمریکا بر اساس متن ناتمام «استنلی کوبریک»  به نگارش درآورده و آن را بهترین اثر خود می‌داند اما تاکنون هیچ استودیویی حاضر به ساختن این پروژه یا آثار دیگری چون «پیاده‌روی طولانی» (The Long Walk) بر اساس کتاب «استیون کینگ» نشده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید