news-background
news-background

جک بلک: هوش مصنوعی به فیلم Terminator شبیه نخواهد شد

بازیگر «مدرسه راک» می‌گوید هوش مصنوعی فرجام شومی برای بشر رقم نخواهد زد.

«جک بلک» صداپیشه «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros) و «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) حس مثبتی به هوش مصنوعی دارد.

او به «هالیوود ریپورتر» می‌گوید: «به قدری تازگی دارد که به سختی می‌توان گفت آینده‌اش چگونه خواهد بود، اما من به فرجام بد و تاریک اعتقادی ندارم. احساس نمی‌کنم: «وای نه، مثل «نابودگر» (Terminator) خواهد شد وقتی که می‌آید و شغل‌های بشری را نابود می‌کند.» در این خصوص اطمینان ندارم چون می‌توانم اعتراف کنم که نمی‌دانم، و امیدوارم که یک دنیای عالی نو باشد و ابزاری که همه ما بتوانیم برای بهتر کردن خودمان و دنیا از آن استفاده کنیم.»

بلک اضافه می‌کند: «نجات دادن دنیا چطور؟ احتمال نجات دنیا؟ امید زیادی دارم چون به طرقی می‌توانیم از نجات‌بخشی آن برخوردار شویم. شاید سرطان را درمان کند. شاید مشکلات سفر در فضا را برطرف کند. شاید کارهایی کند که حتی نمی‌توانیم تصور کنیم.»

بازیگر «مدرسه راک» (School of Rock) در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید خوشحال است که نگرانی بازیگران و نویسندگان درباره هوش مصنوعی با پایان اعتصاب از بین رفته. او ادامه می‌دهد: «به گمانم عده‌ای در اتحادیه هنوز نگران هوش مصنوعی‌اند، اما هیچ راهی برای برطرف کردن همه نگرانی‌ها پیرامون هوش مصنوعی وجود ندارد چون راهی برای متوقف کردن هوش مصنوعی وجود ندارد. از راه می‌رسد.»

در وبسایت اتحادیه بازیگران آمده است که استودیوها باید رضایت «روشن و آشکار» بازیگران را برای تولید نسخه‌های دیجیتال آن‌ها داشته باشند.

بلک در مصاحبه دیگری با «ورایتی» می‌گوید یونیورسال و ایلومینیشن هنوز برای قسمت دوم «فیلم برادران سوپر ماریو» چراغ سبز نشان نداده‌اند: «سکوت رادیویی برقرار بوده. تنها کسی که درباره آن حرف زده من بوده‌ام اما حتی نمی‌دانم که آیا اجازه دارم یا نه.»

پیش‌تر گزارش شده بود که بلک با ترانه «هلوها» (Peaches) فیلم «برادران سوپر ماریو» برای اسکار رقابت می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ آذر ۱۴۰۲ ۲۰:۳۱

متاسفانه کسایی در حوزه هایی نظر میدن و صحبت میکنن که هیچ صلاحیت و حتی دانش زمینه ای ندارند . هوش مصنوعی مطلبی است که دهه هاست درباره اش بحث بوده . کسایی مانند آلن تورینگ سعی کردند مکانیسمی طراحی بکنند که یک ماشین خطا کردن و شیوه پاسخ گویی اش رو بتواند متوجه بشود . میان فلاسفه و بزرگان ذهن ، رفتارگرایی ، کارکردگرایی و ... توافقی وجود ندارد که \" آگاهی \" چیست و از چه سطحی یک مکانیسم را میشود آگاه نامید . تا کنون هر ماشینی که طراحی شده توسط انسان داده هایش را دریافت گرده و همان ها را تحلیل کرده و خروجی داده . قضیه ناتمامیت کورت گودل ثابت کرده انسجام و سازگاری یک سیستم را درون آن سیستم نمی توان ثابت کرد . پس حوزه ای مانند آگاهی مصنوعی اساسا مورد اختلاف نظر و عدم تعیین مشخص است . در ثانی اگر ماشینی زمانی هوشمند و به اصطلاح \" خودآگاه \" شود از وجدان و قوه تشخیص برخوردار نیست و برایش فرقی ندارد که هدفش چه سنی دارد ، چه جنسیت و چه نژادی . پس وقتی ماشه را می کشد فقط بر اساس داده ها رفتار میکند و هیچ کس لگاریتم درست و دقیق پیروی از قواعد را تا امروز موفق نشده طراحی و اجرا بکند .

نمایش اسپویل