news-background
news-background

ویلم دافو: Nosferatu رابرت اگرز شبیه به هیچ فیلمی نیست

دافو از فیلم جدید «رابرت اگرز» ستایش کرده است.

«ویلم دافو» در مصاحبه با «ایندی‌وایر» می‌گوید در طول چند دهه بازیگری هیچ فیلمی شبیه به «نوسفراتو» (Nosferatu) «رابرت اگرز» ندیده است. در این فیلم بازیگرانی چون «لیلی-رز دپ»، «نیکلاس هولت»، «بیل اسکارزگارد»، «اما کورین»، «آرون تیلور جانسون»، «رالف اینسون»، «سایمون مک‌برنی» و دافو نقش‌آفرینی کرده‌اند.

دافو می‌گوید: «[اگرز] بهتر و بهتر و بهتر می‌شود، و ماهرتر و آگاه‌تر. وقتی کار می‌کند بسیار مصمم است. دسامبر سال آینده اکران می‌شود، و زمان زیادی مانده. سعی می‌کنم خوش‌بین باشم، فکر می‌کنم استودیو اطمینان زیادی به آن دارد، چون زمان دشواری برای اکران یک فیلم است، بنابراین خیلی هیجان‌زده‌ام. وقتی فیلمبرداری می‌کردیم تصاویری از آن را دیدم، و راستش از نظر بصری، شبیه به هیچ فیلمی که تاکنون دیده باشم نبود... ظاهرش و نحوه فیلمبرداری فوق‌العاده بود.»

او درباره شخصیتش در «نوسفراتو» اضافه می‌کند: «یک شخصیت شبیه به ون هلسینگ است، اما نه دقیقاً. یعنی [اگرز] از جهاتی به منبع وفادار مانده اما از جهادی دیگر نوآوری کرده.»

«نوسفراتو» با نسبت طول و عرض ۱.۳۳:۱ توسط «یارین بلاشکه» فیلمبرداری شده است. اگرز برای دستیابی به لنزهای مطلوبش از یک کمپانی تولید شیشه کمک گرفته تا فیلم سیاه و سفید به نظر برسد اما چند رنگ به ویژه آبی وارد قاب شوند.

این فیلم داستانی گاتیک در مورد رابطه زنی جوان و تسخیرشده با بازی دپ در قرن نوزدهم آلمان و یک خون‌آشام باستانی ترنسیلوانیایی با بازی اسکارزگارد روایت می‌کند. فیلم اگرز پس از «نوسفراتوی خون‌آشام» (Nosferatu the Vampyre) به کارگردانی «ورنر هرتسوک»، دومین بازسازی «نوسفراتو» (Nosferatu 1922) ساخته «فردریش ویلهم مورنائو» است که از رمان «دراکولا» (Dracula) «برام استوکر» شده بود.

«نوسفراتو» ۲۵ دسامبر ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید