news-background
news-background

فهرست همه بازیگرانی که با هنری کیسینجر رابطه داشتند

«هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه ایالات متحده که چهارشنبه این هفته در صد سالگی درگذشت با سیاست‌های خارجی پیچیده و بحث‌برانگیزش شناخته می‌شد اما ویژگی دیگر زندگی او رابطه با چندین بازیگر زن بود تا جایی که در دهه ۱۹۷۰ «پلی‌بوی بال غربی» کاخ سفید لقب گرفت.

ژاژا گابور

«واشینگتن پست» گزارش داده است که کیسینجر تا مرز رابطه با این بازیگر آمریکایی-مجارستانی پیش رفته است: «این دیپلمات و زن سرشناس آمریکایی مجارستانی زوج ناجوری بودند، اما پس از آنکه در یک ضیافت شام در کاخ سفید کنار هم نشستند با یکدیگر دوست می‌شوند، و بازیگر از نبوغ کیسینجر ستایش می‌کند. پس از آن ضیافت در سال ۱۹۷۰ کیسینجر او را به منزلش در بورلی هیلز می‌رساند و از او می‌پرسد که آیا می‌تواند در خانه با او مشروب بنوشد یا نه. گابور در کتاب زندگی‌نامه خود در سال ۱۹۹۱ می‌گوید: «هنری علائم بزرگی از ابراز علاقه به من نشان داد.»»

کیسینجر سعی می‌کند گابور را ببوسد اما رئیس جمهور نیکسون او را در همان لحظه فرامی‌خواند. گابور به یاد می‌آورد که نیکسون به کیسینجر می‌گوید: «هنری، فوراً برگرد اینجا. به تو نیاز دارم.»

بازیگر «مولن روژ» (Moulin Rouge) در سال ۱۹۸۷ به «دیوید لترمن» می‌گوید: «[کیسینجر] آن بوسه را خراب کرد.» گابور بعدها برای کیسینجر گل می‌فرستد و سیاستمدار را وادار به تماس گرفتن می‌کند. او به گابور می‌گوید:‌ «از وقتی گل فرستادی تمام کارمندانم به گونه دیگری به من نگاه می‌کنند.»

کیسینجر قرار ملاقات دوم خود با بازیگر را لغو و نیکسون را ملامت می‌کند: «نمی‌توانم خودم را برسانم چون فردا می‌خواهیم به کامبوج حمله کنیم. راز بزرگی است، تو اولین فرد خارج از کاخ سفید هستی که این را می‌دانی.»

جیل سنت جان – شایعه

کیسینجر بر اساس گزارش‌های غیررسمی با «جیل سنت جان» که اولین بازیگر آمریکایی فیلم‌های «جیمز باند» بود رابطه داشت. در یکی از این گزارش‌ها آمده بود که این دو در عمارت سنت جان در هالیوود با یکدیگر دیده شده‌اند اما آن‌ها این ادعا را تکذیب کردند.

بازیگر «الماس‌ها ابدی‌اند» (Diamonds Are Forever) در سال ۱۹۷۱ گفته بود: «هرگز رابطه عاشقانه‌ای وجود نداشت. هرگز یک رابطه رمانتیک عالی نبوده و نخواهد بود.»

کندیس برگن

کیسینجر و بازیگر ۷۷ ساله «شروع دوباره» (Starting Over) و «گاندی» (Gandhi) رابطه کوتاهی با یکدیگر داشتند. برگن زمانی کیسینجر را «بسیار باهوش و بسیار جذاب» نامیده بود.

شرلی مک‌لین

کیسینجر مدتی با بازیگر برنده اسکار «آپارتمان» (The Apartment) رابطه داشت اما این رابطه به یک دهه پس از اکران فیلم کلاسیک «بیلی وایلدر» برمی‌گردد.

سالی کلرمن

بازیگر کمدی پربیننده «مش» (M*A*S*H) در کتاب خاطراتش به یاد آورده است که در ابتدا از تصور رابطه با کیسینجر منزجر می‌شده است: «اخ! از تصور اینکه با او دیده شوم احساس شرمندگی می‌کردم. از این گذشته، برای [جرج] مک‌گاورن [سناتور دمکرات آمریکایی] کار می‌کردم.»

کلرمن بالأخره در یک ضیافت شام در کنار کیسینجر می‌نشیند و مجذوب او می‌شود: «پس از آنکه معرفی شدم، از او پرسیدم: «خوب چین چطور بود؟» پرسید: «چطور؟ مادرت یک مقاله برایت فرستاده؟» لعنتی – باعث شد فوراً از او خوشم بیاید.»

کیسینجر علاوه بر این بازیگران، روابط کوتاهی با «مارلو توماس» و «لیو اولمان» داشت. «والتر آیزاکسون» در کتاب زندگی‌نامه کیسینجر می‌نویسد این مرد با زنان کمتر شناخته شده نیز روابطی داشته است: «او برای زنان زیبا و جوان کمتر شناخته شده ضعف نشان می‌داد.»

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد «جودیث براون» بازیگر فیلم دانمارکی «سه نفره» (Threesome) در سال ۱۹۷۰ و «لادا ادموند» بدلکار فیلم «اسموکی و بندیت» (Smokey and the Bandit) از جمله این زنان بوده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید