news-background
news-background

باب آیگر مدیر عامل دیزنی: به خاطر ساختن دنباله‌های متعدد عذرخواهی نمی‌کنم

آیگر می‌گوید دلیلی برای عذرخواهی به خاطر تولید دنباله‌های پرشمار نمی‌بیند.

«باب آیگر» مدیر عامل دیزنی چهارشنبه شب این هفته در کنفرانس «دیل‌بوک نیویورک تایمز» ادعا کرد که حاضر نیست برای تولید دنباله‌های متعدد عذرخواهی کند. چندین دنباله اخیر استودیو در گیشه به شکست تجاری منجر شده است.

او می‌گوید: «نمی‌خواهم به خاطر ساختن دنباله‌ها عذرخواهی کنم. بعضی از آن‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند. فیلم‌های خیلی خوبی نیز بوده‌اند. به نظر من برای ساخته شدنشان باید دلیلی وجود داشته باشد، جدا از تجارت. باید داستان خوبی داشته باشید. دنباله‌های زیادی ساخته‌ام. [اما] به معنای آن نیست که به تولید دنباله‌های بیشتر ادامه نمی‌دهیم.»

«اندرو راس سورکین» مجری جلسه بخشی از نامه «والت دیزنی» به سهام‌داران را با صدای بلند می‌خواند. دیزنی در سال ۱۹۶۶ به‌شدت از دنباله‌ها انتقاد کرده بود: «من یک تجربه‌گر زاده شده‌ام. تا امروز، به دنباله‌ها اعتقادی نداشته‌ام. نمی‌توانم چرخه‌های محبوب را دنبال کنم، باید به سراغ آثار نو بروم. دنیاهای جدید بسیار زیادی برای فتح کردن وجود دارند. در واقع، از زمانی که «میکی ماوس» به یک ستاره تبدیل شد مردم از ما می‌خواهند دنباله بسازیم. در حال حاضر درباره ساختن یک «مری پاپینز» دیگر فکر نمی‌کنیم، هرگز فکر نخواهیم کرد.»

آیگر می‌گوید گاهی در دفتر «والت دیزنی» که مانند گذشته نگهداری می‌شود پرسه می‌زند: «به دفترش می‌روم، تا حضورش را احساس کنم. می‌دانم که کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما روش خوبی است برای آسودن و قدردانی از میراث کمپانی. و اولین مسئله‌ای که با تحقیق درباره والت متوجه می‌شوید این است که او به شکلی باورنکردنی با تغییر سازگار بود. اولاً، تکنولوژی را خیلی دوست داشت، استفاده از تکنولوژی را دوست داشت. و نیز می‌دانست که دنیا مکان ثابتی نیست.»

این مدیر عامل در بخش دیگری از کنفرانس می‌گوید پدید‌آورندگان دیزنی از یاد برده‌اند که باید مخاطب را «ابتدا سرگرم» سازند نه به آن‌ها پیام دهند. این استودیوی به تازگی تولید «یخ‌زده ۴» (Frozen 4) را تأیید کرده در حالی که «مرد-مورچه‌ای ۳» (Ant-Man 3)، اسپین‌آف «لایت‌یر» (Lightyear)، «آرزو» (Wish)، «ثور: عشق و تند» (Thor: Love and Thunder) و چندین فیلم دیگر مارول و دیزنی به شکست منجر شده است.

آیگر به شایعه فروش شبکه‌های ای‌بی‌سی واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: «فروشی نیستند. مانند همه دارایی‌های ما، دائماً در حال ارزیابی ارزش آن‌ها برای کمپانی امروز هستیم. اینکه فردا چه ارزشی دارند؟ کسب‌وکاری در حال رشدند یا نه؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید