news-background
news-background

سینماهای فرانسه در تسخیر Napoleon؛ واکنش واکین فینیکس به منتقدین خطاهای تاریخی فیلم

بازیگر «ناپلئون» در دفاع از فیلم به کارگردانش پیوسته است.

«واکین فینیکس» از فیلم «ناپلئون» (Napoleon) به کارگردانی «ریدلی اسکات» در برابر انتقادات دفاع کرد. پیش از او اسکات به الحان مختلف پاسخ منتقدین را داده بود اما این بار فینیکس در مصاحبه جدیدی با «فوربز» به منتقدینی که می‌گویند فیلم دارای خطاهای تاریخی است نژادستیزی امپراتور فرانسوی را نادیده می‌گیرد واکنش نشان می‌دهد.

او می‌گوید:‌ «بخش‌های زیادی از زندگی [ناپلئون] به تفسیر بستگی دارد... نمی‌توان حقایق را تغییر داد اما به یاد می‌آورم که از همان ابتدا، ویدیوی از دو استاد دانشگاه را نگاه می‌کردم که کتاب‌هایی درباره ناپلئون نوشته بودند، آن‌ها به مدت یک ساعت و نیم فقط درباره حقایق بحث می‌کردند، درباره زندگی او، و با یکدیگر موافق نبودند. بنابراین درباره برخی اتفاقات تاریخی اجماع وجود دارد و مردم برخی حقایق مسلم را می‌پذیرند.»

فینیکس ادامه می‌دهد: «اما وقتی به بحث روابط ورود می‌کنید، متوجه می‌شوید: «بسیار خوب او نابالغ بوده و نمی‌دانسته چگونه با زنان رفتار کند... چطور می‌توان این ویژگی را در این صحنه خاص نشان داد؟ گاهی واقعاً فکر می‌کنید: «هدف صحنه این است، اطلاعاتی که داریم این است، اما به‌شدت ملال‌آور می‌شود، برای چه کسی مهم است؟»»

او اضافه می‌کند: «فقط باید فکر کنید: «این به نظر جذاب‌تر می‌رسد»، شاید هم جذاب نباشد، شاید موفق نشوید، و گاهی تصمیم اشتباهی می‌گیرید، اما اگر انعطاف نداشته باشید و فقط به حقایق بچسبید... برخی مواقع [حقایق تاریخی] لازم است، افرادی ممکن است بخواهند چنان فیلمی بسازند، و من شخصاً از تماشای آن فیلم‌ها لذت می‌برم. این یکی از آن فیلم‌ها نیست. از صحنه‌های جنسی عجیب معذب نمی‌شوم، چون حس می‌کنم این لحظه‌ای است که برای دیدن جنبه‌ای از شخصیت‌هایشان، و به نظر بسیار غیرمنتظره می‌رسد.»

اسکات پیش‌تر در واکنش به منتقدین فرانسوی که «ناپلئون» را فیلمی «ضد-فرانسوی» و «حامی بریتانیا» نامیده بودند گفته بود: «فرانسوی‌ها حتی خودشان را دوست ندارند. مخاطبین فیلم در مراسم افتتاحیه پاریس آن را خیلی دوست داشتند.»

«ناپلئون» اگرچه با استقبال بسیاری از منتقدین فرانسوی مواجه نشده اما عملکرد قدرتمندانه‌ای در گیشه‌های این کشور داشته و ۱.۷۴ هزار دلار فروخته است. این فیلم تا پنجشنبه گذشته ۲۱ میلیون دلار در سراسر دنیا بلیت‌فروشی کرده و به سمت افتتاحیه ۷۳ میلیون دلاری در حرکت است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تا جمعه شب گذشته بریتانیا با ۱.۷۵ میلیون دلار، فرانسه با ۱.۷۴ میلیون دلار، آلمان با ۵۳۰ هزار دلار، استرالیا با ۴۹۳ هزار دلار، ایتالیا با ۴۴۷ هزار دلار، و مکزیک با ۴۲۴ هزار دلار بوده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید