news-background
news-background

تایکا وایتیتی می‌گوید فیلم Thor 5 را نمی‌سازد: مارول می‌تواند کارگردان دیگری استخدام کند

وایتیتی می‌گوید در تولید «ثور ۵»‌ مشارکت نمی‌کند.

«تایکا وایتیتی» در مصاحبه با «اینسایدر» ادعا کرده است که دست کم تا شش سال آینده در تولید فیلم «ثور ۵» (Thor 5) با مارول همکاری نمی‌کند. فیلم‌های «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) این کارگردان نیوزلندی  در سال ۲۰۱۷ و «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) در سال ۲۰۲۲ اکران شدند. قسمت پنجم «ثور» در برنامه‌های فعلی مارول تا چند سال آینده گنجانده نشده اما این شخصیت همچنان در «دنیای سینمایی مارول» زنده است و می‌تواند در هر پروژه‌ای سر در بیاورد.

وایتیتی درباره شایعه تولید «ثور ۵» بدون او می‌گوید: «نمی‌دانم آیا دقیق است یا نه. اما می‌دانم که مشارکت نخواهم کرد... می‌خواهم روی فیلم‌های دیگری تمرکز کنم که برایشان قرارداد امضاء کرده‌ام.»

این کارگردان امسال فیلم کمدی ورزشی «گل پیروزی‌بخش» (Next Goal Wins) با بازی «مایکل فاسبندر» را روی پرده دارد و قرار است فیلمی در دنیای «جنگ ستارگان» (Star Wars) بسازد. او در مورد فیلم «جنگ ستارگان» می‌گوید: «در حال نوشتن‌اش هستم.»

علاوه بر این پروژه، وایتیتی از رمان مصور «اینکال» (The Incal) «الخاندرو خودوروفسکی» و رمان «کلارا و خورشید» (Klara and the Sun) نوشته «کازوئو ایشیگورو» اقتباس خواهد کرد. «اینکال» یک اپرای فضایی و حماسی حول محور شخصیتی به نام «جان دیفول» و ابزار قدرتی مرموز به نام «اینکال» است و «کلارا» داستانی درباره یک ربات روایت می‌کند که برای جلوگیری از تنهایی نوجوانان برنامه‌ریزی شده.

وایتیتی می‌گوید: «بنابراین شش، هفت سال می‌گذرد... اما مارول را دوست دارم، همکاری با آن‌ها را دوست دارم. کریس [همسورث] را دوست دارم.» او اضافه می‌کند که اگر مارول با کارگردان دیگری همکاری کند «هرگز احساس نخواهم کرد که به من خیانت می‌کنند.»

وایتیتی در سال ۲۰۲۲ گفته بود که فقط حاضر است با «کریس همسورث» فیلم «ثور» دیگری بسازد: قطعاً حاضرم فیلم دیگری بسازم، اما تنها در صورتی که کریس بازی کند. باید فیلمی غافلگیرکننده و غیرمنتظره باشد تا بپذیرم. مثلاً اینکه برداشت تازه‌ای از فیلم به چه شکل خواهد بود؟ نبردها و همه مبارزه‌ها ایرادی ندارند، اما وقتی بحث داستان در میان باشد دوست دارم غیرمنتظره باشد. مثل تولید یک فیلم ۵ میلیون دلاری بدون هیچ مبارزه‌ای، «ثور» در یک سفر جاده‌ای. مثل «نبراسکا».»

همسورث در مصاحبه دیگری به «ونیتی فیر» اضافه کرده بود که شاید «ثور ۵» ساخته نشود: «احساس می‌کنم که شاید قسمت آخر باشد. اما این باور بر اساس حرفی که کسی به من زده باشد یا برنامه‌ای که مطرح شده باشد نیست. تولد این قهرمان را دارید، مسیری که طی می‌کند، سپس مرگ قهرمان، و نمی‌دانم – آیا در این مرحله هستم؟ کسی نمی‌داند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید