news-background
news-background

واکنش هالیوود به پایان اعتصاب بازیگران پس از ۱۱۸ روز

توافق اتحادیه بازیگران با استودیوها بازیگران را به فیلمبرداری بازگردانده و مجوز بازاریابی را به آنان می‌دهد.

اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) پس از ۱۱۸ روز با توافقی سه ساله و ۱ میلیارد دلاری به پایان رسید و بازیگران از اولین دقایق روز ۹ نوامبر امکان بازگشت به فیلمبرداری را خواهند داشت.

بازگشایی هالیوود موجی از شادی را در میان بازیگران و دیگر اعضای اتحادیه ایجاد کرده است. «زک افران»، «جرمی آلن وایت» و «هریس دیکینسون» بازیگران «پنجه آهنین» (The Iron Claw) روی فرش قرمز فیلم و در حال مصاحبه متوجه شدند که اعتصاب به پایان رسیده است.

اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA)، اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) و افرادی چون «باب آیگر» مدیر عامل دیزنی، «کارن باس» شهردار لس‌آنجلس و «گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا با انتشار بیانیه‌هایی این توافق را تبریک گفته‌اند.

«دنیل دای کیم» بازیگر سریال «گمشده» (Lost) می‌نویسد: «امیدواریم که توافق منصفانه باشد و بتوانیم کار را شروع کنیم.»

«آلبرت بروکس» کمدین می‌نویسد:‌ «اعتصاب تمام شد! بالأخره می‌توانم این را بگویم: متند من را شنبه شب از اچ‌بی‌او/مکس ببینید! منتظرم که آن را ببینید! نمی‌توانستم تا امروز یک کلمه حرف بزنم!»

«سیمو لیو» بازیگر فیلم «شانگ-چی» (Shang-Chi)، «دان وینزلو» نویسنده و بسیاری دیگر در شبکه‌های اجتماعی به پایان اعتصاب واکنش نشان دادند.

با پایان اعتصاب کمپین رقابت اسکار و فصل اهدای جوایز به حالت عادی برمی‌گردد و بازیگران می‌توانند به همه اشکال مجاز برای تبدیل شدن به مدعیان کسب جوایز تبلیغ کنند. اعضای اتحادیه در فصل هالووین حتی اجازه نداشتند لباس شخصیت‌های مشمول اعتصاب را به تن کنند.

ادامه اعتصاب باعث شده بود که فیلم‌های بلاکباستری مانند «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) و «کریون شکارچی» (Kraven the Hunter) اکران نشوند و فیلمی چون «چالشگران» (Challengers) «زندیا» به کارگردانی «لوکا گوادانینو» که قرار بود جشنواره ونیز را افتتاح کند تا بهار آینده به تأخیر افتد.

مراسم اهدای جوایز اسکار قرار است ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار شود در حالی که نامزدهای گلدن گلوب و انتخاب منتقدین تا چند هفته آینده معرفی خواهند شد. از سوی دیگر مراسم اهدای جوایز امی که هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شد با ادامه اعتصاب بازیگران به ژانویه موکول شده است.

نامزدهای جوایز اتحادیه بازیگران ۱۰ ژانویه معرفی می‌شوند و مراسم اهدای جوایز دوره سی‌ام قرار است ۲۴ فوریه برگزار شود. این مراسم برای اولین بار به صورت زنده از نتفلیکس پخش خواهد شد، یکی از کمپانی‌هایی که چند ماه با پرداخت حداقل دستمزد به بازیگران مخالفت می‌کرد.

در طول اعتصاب بازیگران فیلم‌هایی چون «پریسیلا» (Priscilla) با بازی «کیلی اسپینی» و «جیکوب الوردی»، «فراری» (Ferrari) با بازی «آدام درایور»، «زندگی‌های گذشته» (Past Lives) با بازی «گرتا لی»، و «خاطره» (Memory) با بازی «جسیکا چستین» با توافق موقت تهیه‌کنندگان مجوز بازاریابی را به دست آورده بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید