news-background
news-background

تلما شونمیکر تدوینگر می‌گوید اسکورسیزی باید ۷ اسکار گرفته باشد: «منصفانه نیست»

شونمیکر می‌گوید شکست «گاو خشمگین» در رقابت اسکار «بدترین شب زندگی» او را رقم زده است.

«تلما شونمیکر» که دهه‌هاست فیلم‌های «مارتین اسکورسیزی»‌ را تدوین می‌کند در مصاحبه جدیدی با «اسکوایر» می‌گوید این کارگردان باید دست کم ۷ جایزه اسکار برده باشد.

این تدوینگر برنده اسکار می‌گوید شکست «گاو خشمگین» (Raging Bull) در بخش اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در برابر «آدم‌های معمولی» (Ordinary People) «رابرت ردفورد» بدترین شب عمر او را رقم زده هرچند که خودش در بخش بهترین تدوین برنده اسکار شد.

او می‌گوید: «وقتی آن‌جا ایستاده بودیم، آن‌هایی که برنده شده بودیم، منتظر بودم که ماتی بیاید و اسکارش را بگیرد، اما نگرفت. بدترین شب عمرم بود. بسیار ناراحت بودم که او برنده نشد.»

شونمیکر اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم دوست داشت که «گاو خشمگین» برنده شود. فیلمی با چنان کارگردانی درخشانی. اما فیلم خشنی بود. و «آدم‌های معمولی» [برنده شد]، درک می‌کنم که فیلم خوبی است، هرگز آن را نگاه نکردم. اما شاید خشن بودن «گاو خشمگین» مردم را کمی پس زد. اما نگاه کنید که چگونه ماندگار شده. یک فیلم تعیین‌کننده استاندارد بود.»

او ادامه می‌دهد: «بله، در مورد اسکار خیلی خوش‌شانس نیستیم. یعنی مارتی سزاوار چندین اسکار است. می‌دانم، منصفانه نیست [که من اسکارهای بیشتری برده‌ام.] چون در واقع این جوایز هم به او تعلق دارند و هم به من. اما مارتی باید دست کم هفت اسکار برنده می‌شد. در اسکار خیلی خوش‌شانس نیستیم چون فیلم‌ها گاهی غیرمعمول‌اند. و مردم گاهی به آن‌ها عادت ندارند، یا در مقابلش مقاومت می‌کنند، یا در مقابل رأی‌دادن به آن.»

شونمیکر از سال ۱۹۸۰ و فیلم «گاو خشمگین» تمامی فیلم‌های اسکورسیزی از جمله فیلم‌های سه ساعته «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) و «ایرلندی» (The Irishman) و اخیراً «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) را تدوین کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید