news-background
news-background

موزیک ویدیوی «آخرین» ترانه بیتلز Now And Then به کارگردانی پیتر جکسون

آخرین ترانه بیتلز با هوش مصنوعی تکمیل شده است.

موزیک ویدیوی آخرین ترانه گروه بیتلز با عنوان «گاه و بیگاه» (Now And Then) که با هوش مصنوعی تکمیل شده و «پیتر جکسون» کارگردانی کرده منتشر شد. این ترک جدید آخرین سینگل گروه با مشارکت هر چهار عضوش می‌نامند.

«پل مک‌کارتی» در ماه ژوئن وعده انتشار این ترانه را داده و گفته بود که از هوش مصنوعی برای تکمیل آن کمک گرفته خواهد شد. سرچشمه این ترانه دمویی است که «جان لنون» اواخر دهه ۱۹۷۰ضبط کرده اما چند دهه ناتمام باقی مانده بود. نسخه تصویری «گاه و بیگاه» را «پیتر جکسون» کارگردان «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) کارگردانی کرده است.

این پروژه اولین موزیک ویدیویی است که جکسون کارگردانی می‌کند. او در سال ۲۰۲۱ مستند «بیتلز: برگرد» (The Beatles: Get Back) را منتشر کرده بود. جکسون با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید کنار آمدن با «مجموعه‌ای از اضطراب‌ها» در زمان کارگردانی پروژه بسیار سخت بوده است. او اعتراف کرده است که در ابتدا ناکافی بودن تصاویر از اعضای گروه را برای کناره‌گیری از این مأموریت بهانه می‌کند و می‌گوید تمامی نماها از بیتلز باید واقعی باشند و نه تصاویری که با گرافیک رایانه‌ای تولید شده‌اند. اما ۱۴ ساعت فیلم دیده نشده از اعضای گروه در حال کار بر روی پروژه در اختیار فیلمساز قرار می‌گیرد.

جکسون برای کارگردانی این موزیک ویدیو با مک‌کارتی، «رینگو استار»، شان پسر «جان لنون»، و الیویا همسر «جرج هریسون» که فیلم‌های دیده نشده و جدیدی به او می‌دهد همکاری کرده است.

علاوه بر این موزیک ویدیو، فیلم کوتاه دیگری از تاریخچه ترانه و نحوه شکل‌گیری آن در کانال یوتیوب گروه منتشر شده است. بیتلز جمعه (۱۰ نوامبر) «آلبوم قرمز» (The Red Album) و «آلبوم آبی» (The Blue Album) که از ترانه‌های گروه از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۰ تشکیل شده را منتشر می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید