news-background
news-background

زر امیر ابراهیمی با فیلم Tatami در جشنواره توکیو برنده جایزه شد

برندگان جشنواره بین‌المللی توکیو معرفی شدند.

فیلم «تاتامی» (Tatami) «زر امیر ابراهیمی» در جشنواره توکیو برنده دو جایزه شد. درام خانوادگی «پلنگ برفی» (Snow Leopard) به کارگردانی «پما سدن» فیلمساز فقید اهل تبت امسال برنده جایزه «گران پری» شده است. «یسنا میرطهماسب» نیز با فیلم «رکسانا» (Roxana) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

امیر ابراهیمی با «تاتامی» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شده و جایزه ۳۰۰ هزار ینی را دریافت کرده است. او به عنوان کارگردان به همراه «گای ناتیو» اسرائیلی جایزه بزرگ هیأت داوران را نیز دریافت کرده و برنده جایزه ۵۰۰ هزار ینی شده است.

داستان فیلم در مورد یک جودوکار ایرانی به نام لیلا با بازی مندی و مربی او مریم با بازی امیرابراهیمی است که در مسابقات جهانی جودو رقابت می‌کنند تا اولین مدال طلای ایران را کسب کنند. در میانه تورنمنت، مقامات ایران دستور می‌دهند که لیلا باید خودش را به مصدومیت بزند و مقابل حریف اسرائیلی به میدان نرود.

«پلنگ برفی» خانواده‌ای در مناطق دورافتاده تبت را دنبال می‌کند که باید درباره کشتن یا نکشتن یک پلنگ برفی که به خانه آن‌ها حمله کرده و نه گوسفند را کشته تصمیم بگیرند.

در جشنواره امسال توکیو ۲۱۹ فیلم از میان ۷۴ هزار ۸۴۱ عنوان ثبت نام شده اکران شدند و ۱۷۴ مورد آن‌ها به نمایش درآمدند. «ویم وندرس» رئیس هیأت داوران این دوره بود.

«گودزیلا منهای یک» (Godzilla Minus One) به کارگردانی «تاکاشی یامازاکی» به عنوان فیلم اختتامیه در این دوره از جشنواره توکیو اکران شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید