news-background
news-background

در کتاب جدید مارول ادعا شد: ادوارد نورتن از بازی مجدد در نقش Hulk محروم شده است؛ تأثیر غیرمستقیم دونالد ترامپ در ایجاد «دنیای سینمایی مارول»

«ادوارن نورتن» از بازگشت به «دنیای سینمایی مارول» محروم شده است.

کتاب جدیدی درباره فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» ادعا می‌کند که «ادوارد نورتن» از بازی دوباره در نقش «هالک» (Hulk) محروم شده است. در این کتاب تحت عنوان «ام‌سی‌یو: حکمرانی استودیوی مارول» (MCU: The Reign of Marvel Studios) ادعا می‌شود که این نقش ممکن است به بازیگران دیگری سپرده شود اما نورتن اجازه تکرارش را ندارد.

در بخشی از کتاب می‌آید: «اگر «ناانسان‌ها» (Inhumans) احیا می‌شد، ظاهراً هر کسی که سابقه بازی در «دنیای سینمایی مارول» ‌را داشت می‌توانست در فهرست تماس [کوین] فایگی [مدیر استودیو] باشد – به جز ادوارد نورتن، اولین بروس بنر چندگانه، و جاس ویدن که شخصیت‌های «مأمورین شیلد» (Agents of S.H.I.E.L.D) او وضعیت نامشخصی دارند.»

فایگی به فاصله کوتاهی پیش از تولید «انتقام‌جویان» (The Avengers) بیانیه‌ای در مورد نقش نورتن در «دنیای سینمایی مارول» منتشر می‌کند و می‌گوید: «تصمیم گرفته‌ایم اد نورتن را برای بازی در نقش بروس بنر در فیلم «انتقام‌جویان» برنگردانیم. این تصمیم ما بدون تردید بر پایه عوامل مالی نیست، بلکه ریشه در نیاز به بازیگری دارد که روحیه هنری و تعاملی با دیگر بازیگران را مجسم کند.»

«ادوارد نورتن» در سال ۲۰۰۸ و با فیلم «هالک شگفت‌انگیز» (The Incredible Hulk) نقش «بروس بنر» را بازی کرد. نورتن بعدها گفته بود که از بازی در فیلم «هالک شگفت‌انگیز» لذت برده و خصومتی با مدیران مارول ندارد. «مارک رافلو» در سال‌های بعد با نورتن جایگزین شد و در چندین فیلم و به مدت بیش از یک دهه در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی این نقش را بازی کرد.

در بخش دیگری از این کتاب فاش می‌شود که «دونالد ترامپ» تأثیر غیرمستقیمی روی شکل‌گیری «دنیای سینمایی مارول» داشته است. «جوانا رابینسون»، «دیو گنزالس» و «گاوین ادوارد» نویسندگان کتاب می‌گویند برگزاری یک ضیافت جرقه تولید این چندگانه بزرگ سینمایی را ایجاد می‌کند. این رویداد در باشگاه گلف مار-ئه-لاگو ترامپ برگزار می‌شود چرا که «آیزاک پرلماتر» مدیر عامل وقت مارول رابطه دوستانه‌ای با رئیس جمهور سابق داشته است.

«دیوید میزل» تهیه‌کننده اجرایی فیلم‌های «مرد آهنی» (Iron Man)، «هالک شگفت‌انگیز» و فیلم‌های دیگر مارول در این ضیافت «مشتاقانه» ایده‌هایش برای خلق «دنیای سینمایی مارول» را مطرح می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید