news-background
news-background

متیو پری بازیگر سریال Friends درگذشت

«متیو پری» بازیگری که بیشتر برای بازی در نقش «چندلر بینگ» در سریال تلویزیونی «دوستان» (Friends) شناخته می‌شد بر اساس گزارش چندین نشریه در ۵۴ سالگی درگذشت.

«تی‌ام‌زی»، «لس‌آنجلس تایمز» و چندین نشریه دیگر گزارش داده‌اند که پیکر بی‌جان پری روز شنبه در اثر غرق شدن ظاهری در خانه‌اش در لس‌آنجلس کشف شده است.

پری وقتی ۲۴ ساله بود در سریال «دوستان» ظاهر شد و به شهرت جهانی رسید. شخصیت چندلر در هر ۱۰ فصل سریال دیده شد و با «مانیکا گلر» با بازی «کورتنی کاکس» ازدواج کرد.

پری سال گذشته در مصاحبه با «ای‌بی‌سی نیوز» گفته بود: «عاشق چندلر بودم، سریال را دوست داشتم، و نیز می‌دانستم که باید این را به خاطر بسپارم، زیرا بهترین دوران زندگی‌ام خواهد بود.»

او با این حال در پشت صحنه با اعتیاد دست به گریبان بود و در کتاب خاطراتش (Friends, Lovers and the Big Terrible Thing) از مصرف افراطی الکل و قرص گفت. پری در بخشی از این کتاب فاش کرد که نیمی از عمرش را صرف ترک اعتیاد کرده و ۱۴ مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

پری در بخش دیگری از کتاب خاطراتش فاش می‌کند که همبازی‌اش «جنیفر انیستون» در سریال «دوستان» او را به خاطر مصرف الکل ملامت کرده است هرچند که همواره سعی می‌کرده در محل فیلمبرداری مست نباشد. انیستون گفته است که «می‌دانم الکل می‌نوشی» اما پری نمی‌دانسته که او چگونه متوجه می‌شود. انیستون به پری می‌گوید: «می‌توانیم بوی آن را احساس کنیم.»

پری» ویژه برنامه تجدید دیدار بازیگران «دوستان» (Friends: Reunion Special) برای اولین بار فاش کرد که هر بار از نخندیدن مخاطبین حاضر در استودیو وحشت می‌کرده است: «احساس می‌کردم که اگر نخندند می‌میرم. بدون تردید، این احساس طبیعی نیست، اما گاهی جمله‌ای را می‌گفتم و آن‌ها نمی‌خندیدند و من شروع می‌کردم به عرق ریختن و این تشنج را پیدا می‌کردم که اگر نخندند… وحشت می‌کردم.»

پری که در ماساچوست متولد شده بود، برای بازی در «دوستان» و سریال «جناح غربی» (The West Wing) نامزد امی شده بود. او سابقه بازی در چندین فیلم از جمله «دوباره ۱۷ ساله» (17 Again) و «هجوم احمق‌ها» (Fools Rush In) و سریال «ادامه بدهید» (Go On) را داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲

چی میشه گفت درد و غم؟ حیف از متیو پری... حیف!

نمایش اسپویل