news-background
news-background

سوفیا کاپولا می‌گوید پیشنهاد فیلم‌های Twilight و بازسازی Little Mermaid را رد کرده است

کاپولا می‌گوید «پری دریایی کوچولو» و قسمت پایانی «گرگ و میش» را نپذیرفته است.

«سوفیا کاپولا» که به زودی فیلم «پریسیلا» (Priscilla) با بازی «کیلی اسپینی» و «جیکوب الوردی» را در سالن‌های سینما دارد در مصاحبه با «رولینگ استون» علت نپذیرفتن کارگردانی بازسازی «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) و قسمت پایانی «گرگ و میش» (Twilight: Breaking Dawn) را فاش کرده است.

این فیلمساز می‌گوید داستان «گرگ ومیش» را «بیش از حد عجیب» یافته است: «یک جلسه برگزار شد اما هرگز به جایی نرسید. به نظرم کل ایده ایمپرینت گرگینه‌ها خیلی عجیب بود. آن نوزاد. خیلی عجیب بود! اما بخش‌های اولیه «گرگ و میش» را می‌توان به شکل جذابی ساخت. فکر کردم که ساختن یک فیلم عاشقانه برای خون‌آشام‌های نوجوان جالب است، اما قسمت آخر خیلی عجیب می‌شود.»

«بیل کاندن» با کناره‌گیری کاپولا فیلم «سپیده‌دم» اول را کارگردانی کرد. آن فیلم با بودجه ۱۲۷ میلیون دلاری تولید شد و ۷۱۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

کاپولا در سال ۲۰۱۳ فرصت کارگردانی لایو-اکشن «پری دریایی کوچولو» را نیز به دست آورده است. با این حال درخواست یکی از مدیران یونیورسال و ورکینگ تایتل او را رویگردان می‌کند: «در اتاق هیأت مدیره بودم که یکی از مردان بخش نویسندگی گفت: «چه چیزی توجه مردان ۳۵ ساله را جلب می‌کند؟» و من نمی‌دانستم چه بگویم. بر وفق مرادم نبود. حس می‌کردم ساده‌لوح بوده‌ام، و بعد حس کردم که به‌شدت به شخصیت داستان شباهت دارم، و سعی می‌کنم کاری کنم که بر وفق مرادم نیست، و این شباهت با داستان برای من جالب بود.»

کاپولا در سال ۲۰۱۷ به «ایندی‌وایر» گفته بود که «پری دریایی کوچولو» او ارتباطی با فیلم دیزنی نداشته و قرار بود بر اساس داستان افسانه‌ای اصلی ساخته شود که «بسیار تلخ‌تر» است: «مقیاسش بیش از حد بزرگ شد. می‌خواستم زیر آب فیلمبرداری کنم که می‌توانست به کابوس تبدیل شود. اما فیلمبرداری زیر آب بسیار زیباست. حتی چند صحنه آزمایشی ساختیم. آن رویکرد چندان واقع‌بینانه نبود. اما فکر کردن به آن جذاب بود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید