news-background
news-background

نویسنده Divergent: چندگانه سینمایی از نظر من کامل است

پدیدآورنده «سنت‌شکن» به کنسل شدن فیلم پایانی واکنش نشان داده است.

«ورونیکا راث» نویسنده «سنت‌شکن» (Divergent) از اقتباس سینمایی از آثارش و کنسل شدن فیلم پایانی گفته است. او در مصاحبه جدیدی می‌گوید هیچ‌گاه از لغو قسمت چهارم ناخرسند نبوده. استودیوی لاینزگیت پس از «سنت‌شکن» به کارگردانی «نیل برگر فیلم «شورشی»‌ (The Divergent Series: Insurgent) را ساخت و کتاب سوم راث را به دو فیلم تقسیم کرد تا پس از «هم‌پیمان» (Allegiant) قسمت چهارم تحت عنوان «عروج‌گرا» (Ascendent) را بسازد اما آن فیلم هرگز ساخته شد.

راث به «پیپل» می‌گوید: «تقسیم کتاب به دو بخش در آن زمان خشم زیادی برانگیخت. به همین دلیل آن تصمیم گرفته شد. اما فکر می‌کنم در آن مقطع هیچ‌وقت ناراضی نبودم چون می‌دانستم فیلم‌ها مسیر متفاوتی نسبت به کتاب‌ها در پیش گرفته‌اند و اگر مقدمه را تغییر دهید پایان را تغییر داده‌اید. بنابراین در آن مقطع حس کردم که فیلم سوم، نمی‌دانم، حرف‌های زیادی می‌توان گفت. اما وجود خودش را دارد.»

قسمت اول «سنت‌شکن» با بازی «شیلین وودلی»، «تئو جیمز»، «اشلی جاد»، «جی کورتنی»، «ری استیونسون»، «زویی کراویتس»، «مایلز تلر» و «مگی کیو» در سال ۲۰۱۴ اکران شد و قسمت دوم در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. بخش اول از قسمت سوم با عنوان «هم‌پیمان» در سال ۲۰۱۶ عرضه شد.

«عروج‌گرا» می‌توانست پایان‌بخش چندگانه «سنت‌شکن» باشد اما راث می‌گوید بدون این فیلم احساس می‌کند که این مجموعه فیلم کامل است:‌ «به نظر من نسبتاً کامل می‌آید، چون در آن مقطع چه معنایی می‌توانست داشته باشد؟»

شبکه استارز زمانی سعی کرد این چندگانه را با پایان برساند اما آن پروژه تلویزیونی نیز هرگز ساخته نشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید