news-background
news-background

خالق Black Mirror: نتفلیکس تغییر لحن سریال را تحمیل نکرد؛ نمی‌خواستم یک ماراتون غم باشد

بروکر می‌گوید پخش «آینه سیاه» از نتفلیکس کیفیت آن را کاهش نداده است.

«چارلی بروکر» خالق «آینه سیاه» (Black Mirror) در ماه ژوئن فاش کرده بود که هوش مصنوعی را برای نوشتن یک فیلمنامه آزمایش کرده و از نتیجه به هیچ وجه رضایت نداشته است. او در یک مصاحبه جدیدی در سیدنی از سریال علمی-تخیلی‌ «آینه سیاه» جزئیات بیشتری از این آزمایش را در میان گذاشته و از سریال در برابر یک انتقاد دفاع کرده است.

بروکر می‌گوید: «به چت‌جی‌تی‌پی گفتم: «طرح کلی داستانی برای «آینه سیاه» را به من بده.» با دیدن چند جمله اول خیزش سرد ترس را حس می‌کنید، مثل وحشتی حیوانی... مثل اینکه قرار است من لعنتی را جایگزین کنند. حتی نمی‌خواهم ببینم که چه می‌کند. از پنجره لعنتی بیرون می‌پرم.»

اما هرچه چت‌جی‌پی‌تی بیشتر به نوشتن ادامه می‌دهد ترس بروکر بیشتر محو می‌شود. بروکر می‌گوید بدون شلختگی انسانی، این هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند یک نویسنده موفق باشد:‌ «وقتی ادامه می‌دهد فکر می‌کنید: «آه این خسته‌کننده است. یک لحظه وحشت‌زده شدم اما حالا خسته‌کننده شده چون به‌شدت مشتق است. فقط چیزی را تقلید می‌کند. تمامی توضیحات مرتبط با تمامی اپیزودهای «آینه سیاه» را جمع‌آوری کرده، احتمالاً از ویکیپدیا و چیزهای دیگری که مردم نوشته‌اند و به شکلی آن‌ها را روی من بالا می‌آورد.»

بروکر در بخش دیگری از مصاحبه این انتقاد که «آینه سیاه» پس از انتقال به نتفلیکس دچار افت شده را نمی‌پذیرد و می‌گوید: «یکی از انتقاداتی که گاهی با آن مواجه می‌شوم این است: «سریالی که بریتانیایی بود و همه در آن بدبخت بودند و همه‌چیز بوی گند می‌داد و همه داستان‌هایش وحشتناک بودند را ترجیح می‌دهم.» و بعد سریال به نتفلیکس می‌رود و ناگهان همه‌چیز شاد و خرم می‌شود و همه دندان‌های قشنگی دارند و پر از ستاره‌های هالیوود می‌شود اما آن برتری‌اش را از دست می‌دهد.»

نویسنده می‌گوید این انتقادات را درک می‌کند اما تغییر لحن سریال هرگز از سوی نتفلیکس تحمیل نشده است: «می‌توان گفت شادترین اپیزودی که نوشته‌ام «سن یونیپرو» (San Junipero) بود و آن را با تصمیم خودم نوشتم. آگاه بودم که حالا پلتفرمی جهانی داریم، بنابراین باید این داستان‌ها را کمی بین‌المللی‌تر کنیم. و می‌خواستم کمی مخلوطش کنم، و یک ماراتون غم نگه‌اش ندارم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید