news-background
news-background

جان کارپنتر: باورم نمی‌شود که Barbie را دیده‌ام؛ پیام فمینیستی فیلم را درک نمی‌کردم

فیلم «باربی» کارپنتر را بهت‌زده کرده است.

«جان کارپنتر» در مصاحبه با «لس‌آنجلس تایمز» می‌گوید هنوز باور نمی‌کند که فیلمی مانند «باربی» (Barbie) را دیده است. کارگردان «موجود» (The Thing) و «هالووین» (Halloween) می‌گوید برخی از عناصر فیلم ۱.۴۳ میلیارد دلاری «گرتا گرویگ» یک راست وارد ذهنش شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این فیلم را در سالن‌های سینما دیده یا نه می‌گوید: «من [از خانه] بیرون نمی‌روم. مدتی است که به سینما نرفته‌ام، اما در خانه فیلم می‌بینم.»

کارپنتر ادامه می‌دهد: ««باربی» را تماشا کردم. باورم نمی‌شد که «باربی» را دیده‌ام. به نسل من نمی‌خورد. هیچ ربطی به عروسک‌های باربی ندارم. نمی‌دانستم آلن کیست. یعنی می‌توانم جمع‌بندی‌اش کنم. [باربی] می‌گوید من واژن ندارم و بعد در پایان: «می‌خواهم به یک متخصص بیماری‌های زنان مراجعه کنم!» برای من تمام فیلم همین است.»

او اضافه می‌کند: «یعنی کسب‌وکار مردسالارانه وجود دارد، اما کل قضیه را متوجه نشده بودم. فراتر از درک من بود. اما فکر می‌کنم مارگو رابی شگفت‌آور است.»

اکران همزمان فیلم «باربی» با «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» رویداد «باربنمهایمر» را به وجود آورد و به بازگشت مخاطبین به سالن‌های سینما پس از پاندمی کمک کرد.

«ریچارد لینکلیتر» نیز اخیراً گفته بود که «باربی» را چند مرتبه دیده و «باربنهایمر» را «بهترین» اتفاق سینمایی در چند سال اخیر دانسته است. «اسکات دریکسون» کارگردان «دکتر استرنج» (Doctor Strange) از سوی دیگر گفته بود که «باربی» شایسته اسکار بهترین فیلم است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۰۲:۳۶

خیلی مضحکه، یه کارگردان، نتونه خودش رو دو دقیقه جای یه دیدگاه و نقطه نظر متفاوت بگذاره! مشکلتون همینه خشک و یبس و تک بعدی هستید

نمایش اسپویل
۱۹ مهر ۱۴۰۲ ۲۲:۳۹

مشکل شما نیست هیچ کسی این پیام ها رو ندید همش حرفهای بشدت کودکانه غیر عقلانی بود

نمایش اسپویل
۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۲

دقیقا درک کردن یا درک نکردن این فیلم میتونه نشون بده که اون فرد، مردسالار هست یا نه. تمام افرادی که این فیلم رو درک نکردن و به نظرشون سخیف اومده، همون آدمایی هستن که نظر زن‌ها در جامعه و زندگیشون براشون سخیف جلوه میکنه و به دختران و نیازهاشون هیچ اهمیتی نمیدن‌ و با آموزش‌های مردسالاری آلوده شدن و به نوعی شست‌وشوی مغزی شدن. چطور ۹۹ درصد زن‌ها که مشکلاتی که فیلم نشون میده رو باهاش دست و پنجه نرم کردن، با این فیلم همزاد پنداری کردن ولی همه کسانی ‌که نفهمیدنش مردها بودن؟ عجیب نیست به نظرم. برای درک این فیلم باید یا زن باشید یا مردی بدون دیدگاه‌های مردسالارانه.

نمایش اسپویل
۲۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵

average andrew tate fan

نمایش اسپویل