news-background
news-background

نامه تهدیدآمیز ایلان ماسک به برادران وارنر امبر هرد را در Aquaman 2 نگه داشته است؛ افشای یادداشت‌های روان‌پزشک امبر هرد: جیسون موموآ مثل جانی دپ لباس می‌پوشید

بعضی از اسناد دادگاه هرد علیه دپ افشا شده است.

فیلم «آکوامن و قلمرو گمشده» (Aquaman and the Lost Kingdom) به کارگردانی «جیمز وان» سنت حاشیه‌سازی برای دی‌سی را به جا آورده است. «ورایتی» در گزارشی فاش کرده است که «ایلان ماسک» با ارسال نامه‌ای به استودیوی برادران وارنر خواستار حذف نشدن صحنه‌های «امبر هرد» از این دنباله ابرقهرمانی شده است.

اواسط سپتامبر گذشته وقتی استودیو اولین تریلر این فیلم ۲۱۵ میلیون دلاری را رونمایی کرد، اسنادی از دادگاه «جانی دپ» و «امبر هرد» در ویرجینیا سر از شبکه اجتماعی ردیت درآورد و وارنرها را به دردسر انداخت.

هواداران دپ هزینه انتشار اسناد آن دادگاه از جمله یادداشت‌های دکتر «دان هیوز» تراپیست هرد را برای انتشار خریداری کرده بودند. در این اسناد فاش می‌شود که «جیسون موموآ» در صحنه فیلمبرداری «آکوامن ۲» لباس‌هایی شبیه به «جانی دپ» می‌پوشد و خواستار اخراج هرد از این دنباله شده است: «جیسون گفت دوست دارد من اخراج شوم. جیسون مست – دیر آمدن به صحنه. لباس پوشیدن مثل جانی. با همه آن حلقه‌ها.»

نماینده موموآ تاکنون واکنشی به این اسناد نشان نداده اما سخنگوی دی‌سی می‌گوید: «جیسون موموآ در تمام مدت فیلمبرداری «آکوامن ۲» رفتاری حرفه‌ای از خود نشان داد.»

یکی از منابع نزدیک به پروژه در زمان فیلمبرداری در لندن می‌گوید: «جیسون سخت کار می‌کند، مثل همه دوست دارد گاهی یک آبجو بخورد، اما مست در محل فیلمبرداری حاضر نمی‌شود. و مثل جانی دپ لباس نمی‌پوشد. او همیشه به آن سبک بوهمی لباس می‌پوشد.»

هرد نیز واکنشی نشان نداده اما یکی از منابع نزدیک به این بازیگر به «ورایتی» یادداشت‌ها و برگزاری جلسه تراپی در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ را تأیید می‌کند. منعب دیگری می‌گوید وکلای هرد برای جلوگیری از انتشار یادداشت‌ها مبارزه کرده‌اند.

این یادداشت‌ها علاوه بر این فاش می‌کنند که هرد احساس کرده به خاطر نزاع حقوقی با دپ از حمایت «جیمز وان» کارگردان فیلم برخوردار نیست: «صدایش را برای من بلند می‌کند – «حتی نمی‌توانم چیزی درباره «آکوامن» ارسال کنم.» – جوری رفتار می‌کند که انگار تقصیر من بوده – گفتم که «متأسفم.» در خاموشی صحنه هیچ‌کس نمی‌توانست با من سلفی بگیرد.»

سخنگوی دی‌سی درباره رفتار «جیمز وان» می‌گوید: «جیمز با رفتار محترمانه‌ای که با عوامل و بازیگران دارد معروف است و با ایجاد فضایی مثبت و تعاملی – فیلم‌های «آکوامن» از این قائده مستثنی نبودند.»

«ورایتی» می‌نویسد هرد تا مرز اخراج از «آکوامن ۲» پیش رفته است. استودیو و وان پس از اکران قسمت اول تصمیم می‌گیرند به خاطر ناسازگاری هرد را از دنباله حذف کنند و نامه‌ای برای «کارل آستن» وکیل بازیگر می‌فرستند. «والتر هامادا» مدیر سابق دی‌سی در دادگاه ویرجینیا گفته بود که هرد «مشکل سازگاری» داشته است. منابع «ورایتی» می‌گویند تمایل استودیو به کنار گذاشته شدن هرد به دپ بی‌ارتباط بوده و موموآ نقشی در این تصمیم‌گیری نداشته است. اما منبع دیگری یادآوری می‌کند که هرد پیش از به دست آوردن نقش «مرا» با موموآ تست بازیگری داده است.

استودیو نهایتاً به خاطر نامه‌نگاری «ایلان ماسک»، دوست پسر سابق هرد این بازیگر را اخراج نمی‌کند. یکی از منابع «ورایتی» می‌گوید ماسک به واسطه یکی از وکلایش نامه‌ای می‌نویسد و تهدید می‌کند که برادران وارنر را «به آتش» می‌کشد اگر هرد برای دنباله بازگردانده نشود. ماسک نیز تاکنون به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

وقتی «جیمز گان» و «پیتر سفران» به عنوان مدیران جدید استودیوی دی‌سی معرفی می‌شوند این حواشی تا حدود زیادی فروکش می‌کند و استودیو مصمم می‌شود که تاریخ اکران این دنباله را ۲۰ دسامبر حفظ کند.

در بخش دیگری از گزارش «ورایتی» آمده است که هیچ‌یک از ستارگان فیلم «لیگ عدالت» (Justice League) «زک اسنایدر» و «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) از جمله «بن افلک»، «هنری کویل»، «گل گدوت»، «ازرا میلر»، و موموآ قرار نیست در دنیای جدید دی‌سی نقش‌های قبلی خود را تکرار کنند.

موموآ با این حال ممکن است برای بازی در نقش «لوبو» (Lobo) در «سوپرمن: میراث» (Superman: Legacy) سال ۲۰۲۵ به نویسندگی و کارگردانی گان یا فیلمی جداگانه بازگردد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۰۲:۲۴

کی میشه مارول مثل اسنایدر ورس به درک واصل شه..

نمایش اسپویل
۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۲۱:۲۵

چ آشه شلقلمکاری شده ......

نمایش اسپویل