news-background
news-background

اسکورسیزی اصطلاحات عامیانه نسل تیک‌تاک را به همراه دخترش حدس می‌زند؛ خاطرات تلخ King of Comedy زنده شد

فیلم جدید اسکورسیزی دو هفته آینده اکران خواهد شد.

«مارتین اسکورسیزی» پیش از اکران «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) اثر حماسی دیگری به همراه دخترش فرانچسکا در تیک‌تاک منتشر کرد. این کارگردان در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معنای اصطلاحات عامیانه نسل زد را حدس زده اما در بخشی از ویدیو به یاد می‌آورد که فیلم «سلطان کمدی» (The King of Comedy) او را «شکست سال» نامیده بودند: «وقتی بیرون آمد مردم از آن متنفر بودند.»

اسکورسیزی معنای اصطلاحاتی چون «ریختن چای» (Spill the tea)، «پیوند موذیانه» (Sneaky link) را گاهی درست و گاهی غلط حدس می‌زند اما وقتی معنای «خوابیدن روی» چیزی را (Slept on) درک نمی‌کند فرانچسکا می‌گوید برای مثال «سلطان کمدی» فیلمی بود که «روی آن خوابیدند» و از آن غفلت کردند.

کارگردان پس از پی بردن به معنای اصطلاح نقدهای منفی را به یاد می‌آورد: «وقتی بیرون آمد مردم از آن متنفر بودند. شکست سال بود. این عبارتی بود که «اینترتینمنت تونایت» در شب سال نوی سال ۱۹۸۳-۱۹۸۴ به کار برد. اشکالی ندارد، مهم نیست.»

«رابرت دنیرو» در فیلم «سلطان کمدی» نقش یک کمدینی روان‌پریش را بازی می‌کند که یک مجری تلویزیونی را گروگان می‌گیرد تا بتواند در برنامه او روی صحنه برود. آن فیلم منبع الهام «تاد فیلیپس» برای فیلم «جوکر» (Joker) بود اما در آن زمان فقط ۲.۵ میلیون دلار فروش کرد.

در بخش دیگری فرانچسکا اصطلاح «متفاوت می‌زند» را با این مثال توضیح می‌دهد که «تماشای یک فیلم ۷۰ میلی‌متری متفاوت می‌زند.» اسکورسیزی در واکنش می‌گوید: «این یکی آسان است. یعنی به شکلی کاملاً متفاوت درکش می‌کنید. نه کاملاً متفاوت، بلکه آن را... زاویه دیگری از تصویر است و تأثیری که فیلم روی مخاطب دارد.»

فیلم «قاتلین ماه گل» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو»، «رابرت دنیرو» و «لیلی گلدستون» ۲۰ اکتبر اکران خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید