news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که اکتبر ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

در دهمین ماه از سال «گرث دیویس» با فیلمی «پیچیده، احساسی و روانشناسانه» بازخواهد گشت، آخرین فیلم بلند «ویلیام فریدکین» با بازی «کیفر ساترلند» از شوتایم پخش خواهد شد، دنباله دیگری از چندگانه «جن‌گیر» اکران می‌شود، «تیلور سوییفت» کنسرت «تور ادوار» را در سالن‌های سینما خواهد داشت، تازه‌ترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» روی پرده می‌رود و «دیوید ییتس» کارگردان فیلم‌های «هری پاتر» با فیلمی که نقدهای منفی دریافت کرده بازمی‌گردد.

 

عمارت تسخیر شده (Haunted Mansion)

تاریخ پخش: ۴ اکتبر از دیزنی+

«رزاریو داسون» در این فیلم نقش گبی را بازی خواهد کرد، مادری مجرد که به همراه پسر ۹ ساله‌اش با بازی «چیس دیلون» ندانسته به یک عمارت تسخیر‌شده در نیو ارلئانز نقل مکان می‌کند. او برای راندن ارواح شیطانی از استاد حوزه فعالیت‌های فراطبیعی، یک مدیوم، یک کشیش و یک تاریخ‌دان یاری می‌جوید. «تیفانی هدیش»، «جیمی لی کورتیس»، «واینونا رایدر»، «دن لوی»، «اوون ویلسون «جرد لتو»، «دنی دویتو» و «لاکیث استنفیلد» در این فیلم کمدی فراطبیعی به کارگردانی «جاستین سیمین» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

رویال هتل (The Royal Hotel)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر در سالن‌های سینما

داستان فیلم درباره دو زن آمریکایی به نام‌های هانا و لیو با بازی گارنر و «جسیکا هنویک» است که در سفرشان به استرالیا وقتی بی‌پول می‌شوند، لیو پیشنهاد می‌کند که هانا به صورت موقت در یک بار به نام «رویال هتل» کار کنند. اما صاحب بار با بازی «هوگو ویوینگ» و بومیان این دو را با فرهنگی عجیب در نوشیدن آشنا می‌کنند و دختران را در موقعیتی پرتنش گرفتار می‌کنند. «توبی والاس»، «ارسلا یوویچ»، «دنیل هنشال»، «جیمز فرچویل»، و «هربرت نوردام» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

بازی جوانمردانه (Fair Play)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر از نتفلیکس

«فیبی داینور» بازیگر سریال «بریجرتون» (Bridgerton) نتفلیکس و «آلدن ارنرایک» که اخیراً در «اپنهایمر» (Oppenheimer) دیده شده، در این فیلم به کارگردانی «کلوئی دومون» نقش یک زوج تشنه قدرت را در یک مؤسسه پوشش ریسک بازی کرده‌اند. دیگر بازیگران فیلم «اری مارسان» (Ray Donovan)، «ریچ سامر» (Mad Men) و «سباستین دسوزا» (The Great) خواهند بود. «بازی جوانمردانه» اولین فیلم بلند دومون در مقام کارگردان است. او سابقه کارگردانی سریال «میلیاردها» (Billions) شبکه اچ‌بی‌او را دارد.

 

دشمن (Foe)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «گرث دیویس» داستانی پیچیده، احساسی، و روان‌شناسانه در آینده‌ای نزدیک روایت می‌کند جایی که صنعت و زوال محیط زیست بلای جان سیاره شده. جونیور با بازی «پل مسکال»و هن با بازی «سرشا رونان» زوج جوانی‌اند که هفت سال از ازدواجشان می‌گذرد و در مزرعه‌ای دورافتاده یک زندگی آرام را برگزیده‌اند. یک شب، غریبه‌ای به نام ترنس با بازی «آرون پی‌یر» در خانه‌شان را می‌زند و چیزی را به آگاهیشان می‌رساند که زندگی‌شان را دچار بحران می‌کند.

 

محاکمه نظامی شورش کین (The Caine Mutiny Court-Martial)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر از شوتایم

«کیفر ساترلند» در اقتباس سینمایی از «محاکمه نظامی شورش کین» نوشته «هرمان ووک» نقش دریابان کوییگ را بازی کرده است. داستان رمان در مورد یک فرمانده نیروی دریایی است که علیه ناخدایی متزلزل شورش می‌کند. «جیسون کلارک»، «جیک لیسی»، «مانیکا ریموند»، «لوییس پولمن»، «جی دوپلاس»، «تام رایلی» و «لنس ردیک» دیگر بازیگران آخرین فیلم فریدکین فقید خواهند بود.

 

غبرستان حیوانات: دودمان (Pet Sematary: Bloodlines)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر از پارامونت+

داستان این فیلم با بازی ««دیوید دوکاونی» را در سال ۱۹۶۹ قرار داده شده و «جاد کراندال» جوان را دنبال می‌کند وقتی که قبرستانی محلی را کشف می‌کند و متوجه می‌شود که همه موجودات مرده در آن می‌توانند زنده شوند. دیگر بازیگران فیلم «جکسون وایت»، «فورست گودلاک»، «جک مولهرن»، «هنری توماس»، «ناتالی آلین لیند»، «ایزابلا استار لوبلانک»، «پم گریر» و «سامانتا متیس» خواهند بود. نویسندگی و کارگردانی فیلم به «لیندزی اندرسون بیر» سپرده شده که این فیلم را ژوئن سال ۲۰۲۱ در مونترال فیلمبرداری کرد.

 

جن‌گیر: مؤمن (The Exorcist: Believer)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر در سالن‌های سینما

داستان فیلم درباره پدر یک کودک جن‌زده با بازی «لزلی اودوم جونیور» است که از «کریس مک‌نیل» با تجاربی مشابه کمک می‌گیرد. «الن برستین» در نقش «کریس مک‌نیل» بازخواهد گشت در حالی که «آن دود»، «لیدیا جووت»، «الیویا مارکام»، «رافائل اسبارجه»، «جنیفر نتلز» و «اوکوی اکپوکواسیلی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. انتظار می‌رود «لیندا بلر» نقش کوتاهی در این فیلم بازی کرده باشد.

 

کاملاً قاتل (Totally Killer)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر از پرایم ویدیو

«کرنان شیپکا» در این فیلم نقش جیمی ۱۷ ساله را بازی می‌کند که تصادفاً در زمان سفر می‌کند و به سال ۱۹۸۷ می‌رود وقتی که قاتل بدنامی در شب هالووین سه نوجوان را به قتل می‌رساند. جیمی باید خود را فرهنگ دهه ۱۹۸۰ تطبیق دهد و با نسخه نوجوان مادرش با بازی «الیویا هولت» همکاری کند تا قاتل را برای همیشه از بین ببرد. دیگر بازیگران فیلم «چارلی گیلسپی»، «لاکلین مونرو»، «لیانا لیبراتو»، «تروی لی-آن جانسون»، «آنا دیاز»، «استفی چین-سالوو»، «الا چوی»، «جاناتان پاتس» و «رندال پارک» خواهند بود.

 

خاکسپاری (The Burial)

تاریخ پخش: ۱۳ اکتبر از پرایم ویدیو

«خاکسپاری» از مقاله‌ای به همین نام نوشته «جاناتان هار» در سال ۱۹۹۹ اقتباس شده و داستانی درباره وکیلی به نام «ویلی ای. گری» با بازی «جیمی فاکس» روایت می‌کند که مأموریت دارد به «جرمایا جوزف اوکیف» با بازی «تامی لی جونز»‌ در نزاع حقوقی با یک کمپانی برگزاری مراسم تدفین کمک کند. «آلن راک» و «جورنی اسمالت» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

تیلور سوییفت: تور ادوار (Taylor Swift: The Eras Tour)

تاریخ پخش: ۱۱ اکتبر در سینماهای لس‌آنجلس، ۱۳ اکتبر در سراسر دنیا

فیلم کنسرت خواننده پاپ در حال تبدیل شدن به یک رویداد سینمایی پرفروش است. یکی از مدیران کمپانی‌های پخش‌کننده میزان پیش‌فروش بلیت فیلم کنسرت سوییفت را با «بعضی از فیلم‌های مارول» مقایسه کرده در حالی که افتتاحیه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون دلاری و شکستن رکورد این ژانر انتظارش را می‌کشد. «تور ادوار» ششمین تور کنسرت سوییفت بود که از ۱۷ مارس در گلندیل آریزونا آغاز شده و تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد.

 

قاتلین ماه گل (Killers of the Flower Moon)

تاریخ پخش: ۲۰ اکتبر در سالن‌های سینما

فیلم سه ساعت و ۲۶ دقیقه‌ای «قاتلین ماه گل» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری و بر اساس کتاب غیرداستانی و پرفروشی به همین نام نوشته «دیوید گرن» ساخته شده و تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد قتل‌های زنجیره‌ای بومیان قبلیه اوسیج در دهه ۱۹۲۰ اوکلاهوما را روایت می‌کند. «لئوناردو دی‌کاپریو»، «لیلی گلدستون»، «رابرت دنیرو»، «برندن فریزر»، «تانتو کاردینال»، «کارا جید مایرز»، «جانای کالینز»، «جولین دیون»، «ویلیام بلو»، «لوییس کنسلمی»، «تاتانکا مینز»، «مایکل ابوت جونیور»، «پت هیلی»، «اسکات شپرد»، «جیسون ایزابل» و «استورجیل سیمپسون» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.

 

باباهای پیر (Old Dads)

تاریخ پخش: ۲۰ اکتبر از نتفلیکس

«بیل بر» که فیلمنامه این فیلم را با همکاری «بن تیشلر» به نگارش درآورده نقش پدری میان‌سال به نام جک را بازی می‌کند. او و بهترین دوستانش با بازی «بابی کاناواله» و «بوکیم وودباین» پس از فروش کمپانی‌شان به یک جوان خود را عقب‌تر از زمانه احساس می‌کنند و دنیای در حال تغییر فرهنگ، کار و پدر بودن را به سختی می‌کاوند. دیگر بازیگران فیلم «رین ادواردز»، «کیتی اسلتون»، «ریچل هریس»، «مایلز رابینز» و «جکی تون» خواهند بود.

 

تقاطع بوچر (Butcher’s Crossing)

تاریخ پخش: ۲۰ اکتبر در سالن‌های سینما

«نیکلاس کیج» در این فیلم که سال گذشته در جشنواره تورنتو اکران شد نقش یک شکارچی بوفالو به نام میلر را بازی می‌کند که به همراه ترک تحصیل کرده جوان به نام «ویل اندروز» با بازی «فرد هکینجر» عازم منطقه دورافتاده‌ای در کلورادو می‌شود. «ریچل کلر»، «زندر برکلی»، «جرمی باب»، و «پل ریسی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «گیب پولسکی» که مستند «ارتش سرخ» (Red Army) را در کارنامه دارد این فیلم را کارگردانی کرده است.

 

سوداگران درد (Pain Hustlers)

تاریخ پخش: ۲۷ اکتبر از نتفلیکس

داستان این فیلم در مورد زنی به نام «لیزا دریک» است که به استارت-آپ داروسازی‌اش کمک می‌کند اما وقتی این کمپانی به موفقیت می‌رسد، درهای توطئه را به روی خود گشوده می‌بیند. این فیلم به نویسندگی «ولز تاور» و کارگردانی «دیوید ییتس» با «رکود بزرگ» (The Big Short)، «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) و «کلاهبرداری آمریکایی» (American Hustle) مقایسه شده اما نقدهای مثبتی دریافت نکرده است.

 

ماندگاران (The Holdovers)

تاریخ پخش: ۲۷ اکتبر در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به نویسندگی «دیوید همینگسون» در سال‌های جنگ ویتنام قرار داده شده و روی آموزگاری با بازی جیاماتی در یک پیش‌دانشگاهی در نیو اینگلند تمرکز می‌کند که در طول تعطیلات کریسمس باید در مدرسه بماند و از کودکانی که جایی برای رفتن ندارند مراقبت کند. «دومینیک سسا» و «داوین جوی رندولف» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

پنج شب با فردی (Five Nights at Freddy's)

تاریخ پخش: ۲۷ اکتبر در سالن‌های سینما

این فیلم اقتباسی لایو-اکشن است از یک مجموعه بازی ویدیویی محبوب با بازی «جاش هاچرسون» و «متیو لیلارد» در نقش نگهبانان پیتزافروشی «فردی فزبر»، جایی که موجودات انیماترونیک شبانه زنده می‌شوند. «اما تمی» که «به سوی تاریکی» (Into the Dark) را در کارنامه دارد این فیلم را کارگردانی کرده و به همراه «اسکات کاثون» پدید‌آورنده بازی نویسنده فیلمنامه است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۶:۴۰

غبرستان؟ چقدر سواد ترجمه و نگارش شما پایین هستش.

نمایش اسپویل
۱۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۰:۰۷

تشکر از توضیح دقیق شما. در این مورد که من بصورت برجسته نوشتم، کاملا حق با شماست. ممنون که من رو تصحیح کردید. - پس اجازه بدین سایر موارد رو هم بهمراه شکل صحیح بگم: مدیوم --> واسطه روحی / بار --> میکده / کمپانی --> شرکت / قبلیه --> قبیله / استارت-آپ --> شرکت نوپا / لایو-اکشن --> حرکتِ زنده / انیماترونیک --> پویاترونیکی

نمایش اسپویل
۱۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۹:۳۲

دوست عزیز، این غلط تعمدی و برای وفادار ماندن به عنوان انگلیسی بوده.

نمایش اسپویل