news-background
news-background

هشدار تام هنکس به هواداران همزمان با درز تصاویری از سفرش به ایتالیا با اسپیلبرگ و اوباما: هوش مصنوعی من را برای تبلیغ یک بیمه دندان بازآفرینی کرده!

هنکس پیش‌تر از بازآفرینی دیجیتال بازیگران استقبال کرده بود.

«تام هنکس» شنبه این هفته در اینستاگرام به دنبال‌کنندگانش هشدار داد ویدیویی که تصویر او را بدون اجازه برای یک ویدیوی تبلیغاتی با هوش مصنوعی بازآفرینی کرده‌اند. او در این ویدیو نسخه بازآفرینی‌شده هنکس یک نوع بیمه دندان را تبلیغ می‌کند.

هنکس واقعی تصویری از بدل دیجیتال خود در اینستاگرام منتشر کرده و می‌نویسد:‌ «آگاه باشید! ویدیویی از نسخه هوش مصنوعی من منتشر شده که بیمه دندان را تبلیغ می‌کند. هیچ ربطی به من ندارد.»

بازیگر «فورست گامپ» (Forest Gump) و «الویس» (Elvis) با فناوری‌های رایانه‌ای بیگانه نیست و «قطار سریع‌السیر قطبی» (The Polar Express) او اولین فیلمی بود که با انیمیشن موشن-کپچر فیلمبرداری شد.

هنکس پیش از اعتصاب بازیگران و نویسندگان در مصاحبه با پادکست «آدام باکستون» گفته بود: «اولین باری که با یک فیلم حجم عظیمی از داده‌های خودمان را درون رایانه حبس کردیم – به معنای واقعی کلمه این‌گونه به نظر می‌رسید – برای فیلمی به نام «قطار سریع‌السیر قطبی» بود. انتظار ظهور چنین پدیده‌ای را داشتیم، انتظار داشتیم که روزی بتوانیم صفرها و یک‌ها را از درون یک رایانه برداریم و آن را به یک چهره یا شخصیت تبدیل کنیم. از آن زمان میلیاردها برابر پیشرفته‌تر شده و همه‌جا آن را می‌بینیم.»

او اضافه کرد:‌ : «امروز هر کسی می‌تواند با هوش مصنوعی یا فناوری دیپ‌فیک خودش را در هر سنی بازآفرینی کند. ممکن است فردا اتوبوسی مرا زیر بگیرد و تمام شود، اما بازیگری می‌تواند ادامه پیدا کند و ادامه پیدا کند. جدا از درک دیپ‌فیک و هوش مصنوعی، به هیچ وجه نمی‌توان تشخیص داد که آن بازیگر من و فقط من نیستم. و تا حدی کیفیت واقعی خواهد داشت. این بدون شک نه فقط یک چالش هنری بلکه از طرفی یک چالش حقوقی خواهد بود.»

یک روز پیش از انتشار این ویدیو تصاویری از هنکس بدون پوشش بالاتنه در سواحل به همراه همسرش «ریتا ویلسون»، «استیون اسپیلبرگ» و همسرش «کیت کپشا»، «باراک اوباما» و همسرش «میشل اوباما» درز کرده بود. این گروه در حال خروج از ابریات ۲۵۰ میلیون دلاری اسپیلبرگ دیده شده بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید