news-background
news-background

جردن پیترسون نخست وزیر کانادا را با شخصیت فیلم Beauty and the Beast مقایسه کرد

پیترسون ترودو را به شخصیت گاستون تشبیه کرده است.

«جردن پیترسون» روانشناس کانادایی نخست وزیر کشورش را با شخصیتی از دنیای «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) مقایسه کرد. او یکی از منتقدین همیشگی «جاستین ترودو» است اما اخیراً ادعا کرده که «خودشیفتگی» سیاستمدار بی‌شباهت با شخصیت گاستون نیست.

پیترسون که با خریداری شدن توییتر توسط «ایلان ماسک» موفق شد به این شبکه اجتماعی برگردد می‌نویسد: «در طول پنج روز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا توانست دولت را از بزرگترین دمکراسی روی زمین منحرف کند؛ هم‌پیمانان کلیدی از واشینگتن دی.سی تا کانبرا را خشمگین ساخت؛ و به یهودیان سراسر دنیا توهین کرد.»

او با انتشار تصویری از شخصیت گاستون که خودش را در آینه نگاه می‌کند اضافه کرده است: «من شماره یکم! ارادتمند، جاستین ترودو.»

در طول چند ماه اخیر نخست وزیر کانادا با انتقادهای زیادی روبرو بوده است. هفته پیش نیز اعضای پارلمان کانادا مردی اوکراینی را به اشتباه تشویق کردند که متهم به جنگ برای نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است. ترودو در واکنش به این اتفاق گفته بود: «بسیار از این اتفاق ناراحتم. سخنگوی [مجلس عوام] به اشتباه خود پی برده و عذرخواهی کرده است. اتفاقی است که عمیقاً برای پارلمان کانادا، و به تبع آن همه کانادایی‌ها مایه شرمساری است.»

پیترسون سال گذشته ادعا کرده بود که انتقاداتش از نخست وزیر باعث شده کالج روانشناسان اونتاریو برای او برنامه اجباری آموزشی برگزار کند. او پیش‌تر محدودیت‌های سفر در پاندمی که باعث شده بود نتواند در یک مراسم عروسی خانوادگی حضور پیدا کند را «غیرقانونی و تلافی‌جویانه» خوانده بود.

توییتر ژوئن سال ۲۰۲۲ صفحه پیترسون را به خاطر محکوم کردن تغییر جنسیت «الیوت پیج» بازیگر «تلقین» (Inception) تعلیق کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید