news-background
news-background

دیوید لترمن: پس از تست بازیگری برای فیلم Airplane گفتند تو بازیگر نمی‌شوی

تاریخچه تولید فیلم «هواپیما» در یک کتاب جدید مرور شده است.

«دیوید لترمن» می‌گوید تست بازیگری او برای نقش «تد استرایکر» در فیلم «هواپیما» (Airplane) به حدی بد پیش رفته است که سازندگان توصیه کرده‌اند به سراغ حرفه دیگری برود. این کمدین در کتاب جدیدی به نام «تاریخچه واقعی هواپیما» (The True History of Airplane) که برای فیلم «هواپیما» منتشر شده این تست بازیگری را به یاد آورده است. آن نقش در نهایت به «رابرت هیز» رسید.

«جف زاکر» کارگردان می‌گوید: «بازیگر نبود، اما شوخ بود. و مقابل دوربین عالی به نظر می‌رسید – ظاهری مثل بازیگران نقش اول داشت. اما مشکل دیوید این است که با کل مفهوم بازیگری راحت نیست. فکر می‌کنم بازیگری از نگاه او بیش از حد ساختگی است، برای او مثل ادا در آوردن است. بازیگری برای او نبود.»

لترمن اضافه می‌کند که به سازندگان «هواپیما» هشدار داده بوده که برای بازیگری ساخته نشده است: «آن آدم‌ها را دوست داشتم و وقتی فیلم را دیدم، دلپذیر بود و از این خوشحال بودم که می‌دانستم نیازی نیست خودم را در فیلم ببینم. چون در آن صورت خراب می‌شد. اگر تمام فیلم خراب نمی‌شد، بدون شک برای من خراب می‌شد.»

او مراحل تست بازیگری را به یاد می‌آورد: «یک بار صحنه را اجرا کردیم و بعد آمدند و چند تذکر به من دادند، سپس شاید دو مرتبه دیگر اجرایش کردیم. و من دائماً می‌گفتم: «نمی‌توانم بازی کنم، نمی‌توانم بازی کنم» و بعد یکی از آن‌ها پس از تست به من نزدیک شد و گفت: «حق با تو است: نمی‌توانی بازی کنی!»»

لترمن اضافه می‌کند: «همه این اتفاقات به حدی مهربانانه بود که خنده‌کنان به ماشین برگشتم. هیچ نوع احساس ناامیدی نداشتم، چون از همان ابتدا به آنان گفته بودم: «نمی‌توانم بازیگری کنم.» و بعد دیدم که حق با من است و همگی دوستانه از یکدیگر جدا شدیم.»

چندین سال بعد، زاکر در برنامه تلویزیونی لترمن (David Letterman Show) حضور پیدا کرد و کلیپی از تست بازیگری کمدین را نشان داد.

کتاب «تاریخچه واقعی هواپیما» ۳ اکتبر منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید