news-background
news-background

دیوید مک‌کالم بازیگر سریال NCIS و The Man from U.N.C.L.E در ۹۰ سالگی درگذشت

بازیگر سریال «ان‌سی‌آی‌اس» درگذشت.

«دیوید مک‌کالم» یکی از اولین بازیگران سریال «ان‌سی‌‌آی‌اس» (NCIS) و درام جاسوسی «مردی از آنکل» (The Man From U.N.C.L.E) در ۹۰ سالگی از دنیا رفت. پسر او پیتر دوشنبه این هفته در شبکه‌های اجتماعی درگذشت پدرش به مرگ طبیعی را تأیید کرده است.

خانواده مک‌کالم با انتشار بیانیه‌ای می‌گویند: «او مهربان‌ترین، جذاب‌ترین، صبورترین و دوست‌داشتنی‌ترین پدر بود.  همیشه خانواده را بر خود مقدم می‌دانست. مشتاقانه منتظر هر فرصتی برای ارتباط با نوه‌هایش بود و با هر یک از آن‌ها پیوند ویژه‌ای داشت. او و کوچکترین نوه‌اش، ویت ۹ ساله، اغلب در گوشه اتاقی در مهمانی‌های خانوادگی گفتگوهای عمیق فلسفی داشتند.»

مک‌کالم آخرین بازیگر بازمانده از فصل اول سریال «ان‌سی‌آی‌اس» شبکه سی‌بی‌اس بود. او در این سریال نقش «دونالد داکی مالارد» را به مدت دو دهه بازی کرد. سی‌بی‌اس و تهیه‌کنندگان این مجموعه با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای به بازیگر ادای احترام کرده‌اند.

این بازیگر در در سال ۱۹۳۳ در گلاسگو اسکاتلند متولد شد و در غرب آفریقا به خدمت کرد و به درجه ستوانی رسید. او پس از جدایی از ارتش به «آکادمی سلطنتی هنرهای نمایشی» در لندن رفت و با «جوان کالینز» آشنا شد.

مک‌کالم در سال ۱۹۶۳ با فیلم «فرار بزرگ» (The Great Escape) و نقش «اریک اشلی پیت» در ایالات متحده به شهرت رسید و سپس در فیلم‌هایی چون «بزرگترین داستان عالم» (The Greatest Story Ever Told) و «بیلی باد» (Billy Budd) دیده شد.

او علاوه بر بازیگری چهار آلبوم موسیقی منتشر کرد و رمانی به نام «روزگاری یک مرد دغل‌باز» (Once a Crooked Man) را نوشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید