news-background
news-background

اولین نقاشی تلویزیونی باب راس به قیمت ۱۰ میلیون دلار به فروش گذاشته شد

نقاشی اول «باب راس» در «لذت نقاشی» حدود ۱۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

یکی از نقاشی‌های «باب راس» در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» (The Joy of Painting) به قیمت ۱۰ میلیون دلار به فروش گذاشته شده است. یک گالری در مینیاپلیس برای اولین نقاشی راس تحت عنوان «گردشی در جنگل» (A Walk in the Woods) این قیمت را تعیین کرده است. راس در برنامه «لذت نقاشی» در کمتر از نیم ساعت بیش از ۴۰۰ نقاشی کشید.

«رایان نلسون» گالری‌دار می‌گوید راس در اولین اپیزود برنامه که در تاریخ ۱۱ ژانویه ۱۹۸۳ از پی‌بی‌اس پخش شد این نقاشی را کشیده است. او انتظار فروش فوری اثر را به دلیل قیمت بالای آن ندارد اما معتقد است که این قیمت‌گذاری فرصتی برای جذب مخاطب بیشتر فراهم می‌کند.

راس در قسمت اول برنامه تأکید کرده بود که نقاشی نباید متظاهرانه باشد: «ما مدت خیلی زیادی از نقاشی دوری کرده‌ایم برای اینکه به نظر من یک عمر به ما گفته بودند باید نیمی از زندگی خود را به مدرسه بروید، شاید حتی در بدو تولد باید از استعداد میکلانژ برخوردار شده باشید، تا بتوانید تصویری نقاشی کنید. اما در اینجا، می‌خواهیم به شما نشان دهیم که این حقیقت ندارد. شما هم می‌توانید نقاشی کنید.»

راس که در سال ۱۹۹۵ از دنیا رفت از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۴ میزبان این برنامه بود و در هر قسمت هنگامی که مشغول خلق صحنه‌هایی از آبشارها و کوهستان‌ها بود مستقیماً با دوستداران هنر نقاشی گفت‌وگو می‌کرد. فصل اول «لذت نقاشی» در فالز کریک ایالت ویرجینیا فیلمبرداری شد و آثار او برای کمک به شبکه محلی پی‌بی‌اس فروخته شدند.

فردی که نقاشی‌های راس از جمله «گردشی در جنگل» را با قیمتی افشا نشده خریداری کرده بود ۳۹ سال بد با نلسون تماس می‌گیرد. نلسون سال گذشته اولین نقاشی راس در برنامه را می‌خرد و قیمت آن را ۹.۸۵ میلیون دلار تعیین می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید