news-background
news-background

لغو اجراهای زنده و قطع درآمد از یوتیوب؛ هواداران راسل برند می‌گویند دومینوی سقوط این بازیگر توطئه‌ای در نتیجه افشای «حقیقت» است

برند پس از مطرح شدن اتهام آزار جنسی با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای روبرو شده است.

«راسل برند» پس از مطرح شدن چندین اتهام آزار و تجاوز جنسی با تحریم‌های بسیاری زیادی روبرو شده است. علاوه بر قطع درآمد این بازیگر از یوتیوب، قطع همکاری ناشر او، اجراهای زنده برند لغو شده و حتی زنان بیشتری در حال مطرح کردن اتهام علیه این بازیگرند.

برند ۴۸ ساله با انتشار ویدیویی در یوتیوب همه این اتهامات را رد کرده و می‌گوید تمامی روابطش در گذشته با رضایت طرف مقابل بوده است. او به چهار مورد آزار جنسی در خلال سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ مواجه است در حالی که برخی دیگر برند را به بدرفتاری و زورگویی متهم کرده‌اند.

«بلوبرد» اعلام کرده است که با مطرح شدن اتهامات علیه برند آثار این بازیگر را منتشر نخواهد کرد. این ناشر از سال ۲۰۱۷ با برند همکاری می‌کرد و کتاب‌هایی چون «این بار شخصی است» (My Booky Wook 2: This Time It’s Personal) را منتشر کرده بود.

بی‌بی‌سی یکشنبه این هفته اعلام کرد که درباره این اتهامات تحقیق می‌کند: «راسل برند بین سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ در برنامه‌های رادیوی بی‌بی‌سی مشارکت کرده و ما فوراً این مسائل مطرح شده را بررسی خواهیم کرد.»

شبکه «چنل ۴» بریتانیا از سوی دیگر چندین اپیزود از از برنامه‌هایی که برند در آن‌ها نقش داشته از جمله مسابقه «شیرینی‌پزی بزرگ سلبریتی» (The Great Celebrity Bake Off) در سال ۲۰۱۹ را حذف کرده است.

«آسوشیتد پرس» گزارش داده است که یوتیوب درآمد برند از کانالی که ۶.۶ مشترک دارد را قطع کرده است. یوتیوب می‌گوید: «این تصمیم برای همه کانال‌هایی که ممکن است توسط راسل برند مدیریت شود اعمال خواهد شد.»

بازیگر فیلم‌های «فراموش کردن سارا مارشال» (Forgetting Sarah Marshall) و «او را به گریک بیاور» (Get Him to the Greek) قرار بود این هفته اجراهای زنده‌ای در ولورهمپتون و پلیموث داشته باشد. او شنبه گذشته و چند ساعت پس از مطرح شدن اتهامات در وبمبلی روی صحنه رفت و توسط ۲۰۰۰ مخاطب تشویق شد.

در حالی که رسانه‌های جریان اصلی مصاحبه‌های پیشین برند را کند و کار می‌کنند، هواداران بازیگر می‌گویند برای سقوط این کمدین توطئه‌ای چیده شده است. یکی از هواداران او در یوتیوب می‌نویسد: «راستش را بخواهی رفیق، تعجب کردم از اینکه چرا برای خاموش کردن تو این همه معطل کردند. به نظر من، و بسیاری دیگر که محتوای تو را دنبال می‌کنند، نشان می‌دهد که در مسیر درستی هستی. قوی باش، برادر.»

«تاکر کارلسون» که سابقه مصاحبه با برند را دارد و «ایلان ماسک» از برند حمایت کرده‌اند اما نشریاتی چون «پیپل» گزارش داده‌اند که به زودی اتهامات حتی بیشتری علیه او مطرح خواهد شد.

برند در آخرین ویدیوی یوتیوب خود «جو بایدن» را به «دروغ‌گویی» متهم می‌کند و می‌گوید او برخلاف ادعایش بلافاصله پس از حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر از حمله «بی‌نتیجه» به عراق حمایت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید