news-background
news-background

کونان اوبراین: بزرگترین جنایت دونالد ترامپ لطمه او به کمدی بود

کمدین آمریکایی می‌گوید رئیس جمهور سابق آمریکا به کمدی «لطمه» زده است.

«کونان اوبراین» کمدین آمریکایی می‌گوید «بدترین جنایت» رئیس جمهور سابق کشورش نه شورش ۶ ژانویه بلکه آسیبی است که او به کمدی زده.

اوبراین در مصاحبه با پادکست «مجله نیویورک» می‌گوید: «می‌خواهم در اینجا خطر کنم و بگویم: به نظر من بزرگترین جنایت او این بود که به‌شدت خودش بود و به کمدی سیاسی لطمه زد. به نظر من ماجرای [شورش] ۶ ژانویه در مقایسه با این آسیب او به کمدی یک خطای ناچیز است.»

مجری «کونان» (Conan) که برخلاف کمدین‌های دیگری چون «جیمی کیمل» و «استیون کولبر» هرگز با ترامپ و سیاست‌های او شوخی نکرد، می‌گوید مشکل این بوده است که بسیاری از شوخی‌ها درباره عواطف اولیه بودند نه شوخی‌های واقعی.

او می‌گوید: «بنابراین همیشه فکر کرده‌ام که وقتی ترامپ آمد، چیزی که خیلی از آدم‌ها به آن رجوع می‌کردند این بود: «این مرد مزخرف نیست؟ از او بیزارم. یک کثافت است.» اما این‌ها شوخی نیستند.»

اوبراین شوخی با ترامپ را با تمسخر نشریه «نشنال اینکوایر» مقایسه می‌کند. او می‌گوید پیش از آنکه به اسطوره برنامه‌های شبانه آمریکا تبدیل شود، با همکارانش در نشریه دانشجویی «هاروارد لمپون» به هجو مجلات محبوب می‌پرداخته است. اما هرگز نمی‌توانسته‌اند موفق‌تر از گزارش‌های واقعی نشریات زرد باشند.

کمدین می‌گوید: «اگر بروید و یک «نشنال اینکوایر» واقعی بخرید، نوشته است: «الویس [پرسلی] در یک شئ پرنده ناشناخته مشاهده شده؛ به جای دست شاخک دارد. روح نوزادی به خون‌آشام تبدیل شده و به روح مایکل جکسون حمله کرده است. امکان ندارد بتوانید این‌ها را تمسخر کنید. نمی‌توانید چیزی را تمسخر کنید که از قبل شکلی دیوانه‌وار و غیرعادی دارد. ممکن نیست.»

خود ترامپ دو مرتبه مجری برنامه کمدی «اس‌ان‌ال» (Saturday Night Live) بوده اما در ضیافت شام گزارشگران کاخ سفید که معمولاً یک کمدین شناخته شده در آن حضور دارد و با رئیس جمهور شوخی می‌کند حضور نداشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید