news-background
news-background

نقدهای فیلم Coup de Chance: بهترین فیلم وودی آلن در یک دهه گذشته

اولین نقدهای پنجاهمین فیلم «وودی آلن» منتشر شد.

در چند ماه اخیر شنیده می‌شد که فیلم «بخت خوش» (Coup de Chance) «وودی آلن» اکران‌های آزمایشی موفقی داشته و این کارگردان ۸۷ ساله «بهترین فیلم» خود در چندین سال گذشته را ساخته است. افتتاحیه این فیلم فرانسوی در جشنواره ونیز و به دنبال آن انتشار اولین نقدها ثابت کرد که آن ادعا مبالغه‌آمیز نبوده است.

آلن دوشنبه شب در افتتاحیه «بخت خوش» با حدود پنج دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد و نقدهای مثبتی از «ورایتی»، «رولینگ استون»، «تایمز»، «گاردین»، «تلگراف» و «رپ» گرفت. این فیلم تا این لحظه از ۹ نقد امتیاز ۷۸ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است.

فیلم جدید آلن برخورد دو جوان را روایت خواهد کرد که به خیانت زناشویی و جنایت منجر می‌شود. «بخت خوش» اولین فیلم فرانسوی-زبان آلن خواهد بود و در پاریس فیلمبرداری شده است. «لو دو لاژ»، «ملویل پوپو»، «والری لمرسیه»، «نیلس اشنایدر»، «السا زیلبرستین»، «باربارا گوئناگا»، «گرگوری گادبوا»، «آن لواره»، «سارا مارتینز»، «گیوم دو تونکدک»، و «آرنو ویار» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

«تایمز» می‌نویسد: ««بخت خوش» بدون تردید بهترین فیلمی است که او در چندین سال گذشته ساخته، قطعاً از «یاسمن آبی» به بعد در سال ۲۰۱۳.»

«ایونینگ استاندارد» می‌نویسد: «این فیلم هرگز قرار نبود خیره‌کننده باشد اما کاملاً شما را ناامید نمی‌کند. تا وقتی که از فیلم‌های وودی آلنی وودی آلن خوشتان بیاید.»

منتقد «تلگراف» به فیلم امتیاز سه ستاره از پنج می‌دهد و می‌نویسد شاید فرایند ترجمه فیلمنامه به فرانسوی سبب پیشرفت آن شده است: «خود آلن نیز با توجه به فرم وحشتناک اخیرش، شاید [مانند شخصیت‌های داستان] با این یکی شانس آورده باشد، اما فریبندگی و درخشش فیلم واقعی است.»

منتقد «رولینگ استون» می‌نویسد: ««بخت خوش» فیلمی کوچک و خرد است، اما برای یک آمریکایی ۸۷ ساله که فیلمی به زبان مادری نساخته، ستایش‌برانگیز است؛ بدون شک به خوبی همه فیلم‌هایی است که آلن از زمان «یاسمن آبی» (Blue Jasmine) در سال ۲۰۱۳ ساخته.»

منتقد «ورایتی» می‌نویسد: «به عنوان یک فرهنگ، غافلگیر نمی‌شوم اگر ببینم وقت آن رسیده که به وودی آلن، به عنوان یک فیلمساز، شانس دیگری بدهیم.»

منتقد «دیلی بیست» می‌نویسد: «در واقع، این دستور را وارد «چت‌جی‌پی‌تی» کردم: «داستان فیلمی از وودی آلن در پاریس را بنویس، با زنی که به همسرش خیانت می‌کند و مضمون بخت را در آن بگنجان.» و از اینکه ربات چقدر به واقعیت نزدیک شد شگفت‌زده شدم.»

پخش‌کننده و زمان پخش فیلم آلن در ایالات متحده نامشخص است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ۲۰:۴۹

این خبر مثل این میمونه که بگن آقای ط دوباره کلاس آموزشی برگزار کرده، بهتر از همیشه D

نمایش اسپویل