news-background
news-background

واکنش وودی آلن به بوسه جنجالی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جشنواره ونیز: فقط یک بوسه بود؛ چه اشکالی داشت؟

پنجاهمین فیلم «وودی آلن» در جشنواره ونیز اکران شد.

«وودی آلن» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «بخت خوش» (Coup de Chance) در جشنواره ونیز به بوسه جنجالی «لوئیس روبیالس» رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به یکی از بازیکنان تیم فوتبال زنان این کشور پس از قهرمانی در جام جهانی واکنش نشان داد. این فیلمساز ۸۷ ساله که به آزار جنسی دخترخوانده‌اش در سنین کودکی متهم است، به محض ورود به سالن با تشویق اهالی رسانه مواجه شد.

آلن گفت: «بوسه به بازیکن فوتبال اشتباه بود، اما او یک مدرسه را به آتش نکشید. وظیفه دارد عذرخواهی کند و به کارش ادامه دهد... به آن زن تجاوز جنسی نکرد، فقط یک بوسه بود و آن زن یکی از دوستانش. چه اشکالی داشت؟ به هر حال، درکش دشوار است که کسی شغلش را از دست بدهد و به آن شکل به خاطر بوسیدن یک نفر جریمه شود.»

او در بخش دیگری از کنفرانس می‌گوید همیشه مجذوب فیلم‌های اروپایی بوده است: «وقتی جوان‌تر بودم فیلم‌هایی که بیش از همه روی من تأثیر می‌گذاشت فیلم‌های اروپایی بود، به‌ویژه فیلم‌های ایتالیایی، فرانسوی و سوئدی. می‌خواستم مثل آن‌ها فیلم بسازم. تمام عمر سعی‌ام بر این بوده. پاریس را خیلی دوست دارم و می‌خواستم پنجاهمین فیلم من فرانسوی باشد، می‌خواستم به آن گروه از فیلمسازان فرانسوی ملحق شوم که دوستشان دارم. به من خیلی خوش گذشت.»

آلن برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ وقتی «کافه سوسایتی» (Café Society) را در کن داشت به یک جشنواره معتبر رفته است. او در ابتدای کنفرانس گفته بود: «خیلی خیلی خوش‌شانس بوده‌ام. در تمام عمر خیلی خوش‌شانس بوده‌ام. والدینی دوست‌داشتنی و دوستان خوبی داشته‌ام. یک همسر و ازدواجی شگفت‌انگیز داشته‌ام، و دو فرزند...»

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا ساختن فیلم به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسوی فکر کرده یا نه می‌گوید: «گاهی کسی از یک کشور دیگر تماس می‌گیرد و می‌گوید سرمایه فیلم شما را تأمین می‌کنیم اگر در ایسلند یا به زبانی دیگر آن را بسازی. اگر ایده خوبی داشته باشم، شاید بررسی‌اش کنم.»

آلن پیش‌تر درباره «فرهنگ کنسل» به «ورایتی» گفته بود: «احساس می‌کنم اگر قرار باشد کنسل شوید، این فرهنگ شما را کنسل خواهد کرد. همه این مسائل را خیلی احمقانه می‌دانم. در موردش فکر نمی‌کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید