news-background
news-background

اهدای شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز به تونی لیانگ بازیگر فیلم In the Mood for Love: کاری می‌کنید گریه کنم

لیانگ در ونیز یک «شیر طلایی» افتخاری دریافت کرد.

«تونی لیانگ چیو-وای» بازیگر فیلم‌هایی چون «در حال و هوای عشق» (In the Mood for Love) شنبه این هفته در جشنواره ونیز هشتادم یک «شیر طلایی» افتخاری دریافت کرد.

این بازیگر و خواننده ۶۱ ساله اهل هنگ کنگ که در سال ۲۰۰۰ جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را برای «در حال و هوای عشق» دریافت کرد و فیلم‌های دیگری چون «چانگ‌کینگ اکسپرس» (Chungking Express) و «شاد در کنار هم» (Happy Together) را در کارنامه دارد، «شیر طلایی» ونیز را از دستان «انگ لی» گرفت.

لی پیش از اهدای جایزه گفت دستاورد واقعی در زندگی «تا این حد بااستعداد و زیبایی ذاتی داشتن» مانند لیانگ است: «بازیگر خوبی بودن نیازمند این است که عاشق این حرفه باشید. و ستاره بودن نیازمند این است که الهام‌بخش دیگران باشید.»

لیانگ روی صحنه پس از دریافت جایزه گفت: «می‌خواهید من را به گریه بیندازید. از آن تعریف و تمجیدهای دوست‌داشتنی از طرف کارگردان قابل‌احترام و دوستی چون «انگ لی» سپاسگزارم. از جشنواره ونیز به خاطر این جایزه قدردانی می‌کنم.» او این جایزه را به خانواده و همه افرادی تقدیم کرد که در طول بیش از چهار دهه گذشته با او همکاری کرده‌اند.

لیانگ در کنفرانس مطبوعاتی این مراسم درباره همکاری با «وونگ کار-وای» گفت: «بسیار متفاوت است. هیچ‌وقت فیلمنامه کاملی نداشتیم، بنابراین پیش از فیلمبرداری نمی‌دانستم برای چه صحنه‌ای آماده شوم. فقط همان روز فیلمنامه را دریافت می‌کردم – بسیار تجربی بود.»

او اضافه می‌کند که برخی صحنه‌ها گاهی تا هشت مرتبه فیلمبرداری می‌شده‌اند: «به این دلیل است که برخی مواقع فیلمبرداری فیلم‌های «وونگ کار-وای» چند سال طول می‌کشد... اما وای، هزینه خیلی زیادی داشت.»

لیانک می‌گوید فیلم پربیننده «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All At Once) را دیده و درباره ادای احترام آن به «در حال و هوای عشق» اضافه می‌کند: «در طول یک پرواز دیدمش، نمی‌دانم به مقصد کجا. جالب بود که به فیلم‌های دهه هشتاد و نود ادای احترام می‌کرد. فیلم خیلی جالب و بسیار ویژه‌ای بود.»

او در ادامه می‌گوید هیچ‌گاه سعی نکرده در نقش‌های معینی بازی کند: «هرگز برای مسیر حرفه‌ای‌ام و آنچه می‌خواهم در آینده بازی کنم برنامه‌ریزی نمی‌کنم چون به نظر من تقدیر آدم‌ها را کنار هم جمع می‌کند.»

آخرین فیلم لیانگ «روزی روزگاری در هنگ کنگ» (Once Upon a Time in Hong Kong) «فلیکس چونگ» است که داستانی اکشن و جنایی در دهه ۱۹۸۰ روایت می‌کند. این فیلم ۳۰ دسامبر در بازارهای داخلی اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید