news-background
news-background

جرج آر.آر. مارتین: قسمت آخر Six Feet Under بهترین اپیزود تاریخ تلویزیون است

خالق «بازی تاج‌وتخت» از سریال «شش فوت زیر زمین» ستایش کرده است.

«جرج آر.آر. مارتین» می‌گوید قسمت آخر «شش فوت زیر زمین» (Six Feet Under) بهترین اپیزود تاریخ تلویزیون است. این نویسنده به فهرست «۲۵ اپیزود تلویزیونی ۲۵ سال اخیر» مجله «ونیتی فیر» که شامل «بلک‌واتر» (Blackwater) از سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) می‌شد واکنش نشان می‌داد.

مارتین نویسنده فیلمنامه چهار قسمت از سریال فانتزی شبکه اچ‌بی‌او بود که بر اساس رمان‌های «نغمه یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) او ساخته شده است.

او در وبلاگ خود می‌نویسد: «اگر بخواهم یک اپیزود را انتخاب کنم که حتی بی‌نقص‌تر از تمامی اپیزودهای این فهرست است... قسمت پایانی «شش فوت زیر زمین» را نام می‌برم.»

مارتین اضافه می‌کند:‌ «آن سریال را به اندازه کافی دوست داشتم، اما نمی‌توانم بگویم که مثل «رم» (Rome) یا «ددوود» (Deadwood) یا «فاگو» (Fargo) یا چند سریال دیگر که در این فهرست نیست عاشقش شدم، اما آن اپیزود آخر با فاصله زیاد بهترین اپیزود پایانی تاریخ تلویزیون بود، و نمی‌توانم تصور کنم که کسی بهتر از آن را بسازد.»

«شش فوت زیر زمین» که در قالب پنج فصل در اچ‌بی‌او ساخته شد، ۹ جایزه امی و سه گلدن گلوب دریافت کرد. آن سریال داستانی درباره خانواده فیشر روایت کرد که در کالیفرنیا آیین تشییع جنازه را برگزار می‌کردند. «پیتر کراوس»، «مایکل سی. هال»، «فرانسیس کانروی»، «لورن امبروز»، «فردی رودریگز»، «متیو سنت پاتریک» و «ریچل گریفیتس» از جمله بازیگران سریال بودند.

مارتین از اپیزود «چمدان» (The Suitcase) سریال «مد من» (Mad Men) و «اوزیماندیاس» (Ozymandias) سریال «برکینگ بد» (Breaking Bad) نیز ستایش می‌کند و می‌نویسد: ««سوپرانوها» (The Sopranos) اپیزودهای خوب زیادی داشت، اما «پاین برنز» (Pine Barrens) ویژه بود، و در تمام طول سریال منتظر بودم که آن روسی دوباره ناگهان برگردد.»

او پیش‌تر به هوادارانش اطمینان داده بود که فیلمنامه‌های فصل دوم پیش‌درآمد «خاندان اژدها» (House of the Dragon) همگی ماه‌ها پیش از اعتصاب نویسندگان و بازیگران نوشته شده‌اند. تولید این فصل در لندن ادامه دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید