news-background
news-background

واکنش منتقدین به فیلم El Conde در جشنواره ونیز: خشم و اندوه پابلو لارائین از گذشته شوم شیلی

فیلم «ال کنده» نقدهای اغلب مثبتی دریافت کرده است.

منتقدین اغلب به ستایش از تازه‌ترین فیلم «پابلو لارائین» پرداختند. فیلم «ال کنده» (El Conde) این فیلمساز اهل شیلی در دومین روز جشنواره ونیز هشتادم اکران شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت  کرد. امتیاز «راتن تومیتوز» این فیلم در حال حاضر بر اساس ۱۱ نقد به ۸۲ درصد می‌رسد.

نقدهای «هالیوود ریپورتر» و «والچر» لحن مثبت‌تری دارد اما نشریاتی چون «گاردین»، «ایندی‌وایر» و «ورایتی» از فیلم تمام قد دفاع نکرده‌اند.

این کمدی تاریخی سیاه روی شخصیت «آگوستو پینوشه» تمرکز می‌کند که هنوز پس از ۲۵۰ سال زنده است و تصمیم می‌گیرد یک بار برای همیشه بمیرد. در این فیلم «جیمی وادل»، «گلوریا مونچمیر»، و «آلفردو کاسترو» و «پائولا لوچسینگر» نقش‌آفرینی می‌کنند.

«جسیکا کیانگ» منتقد «ورایتی» می‌نویسد: «شاید بهتر باشد که «ال کنده» را یک چالش تصور کنید: اگر شهامتش را دارید آماده این چالش شوید، و اگر شدید، در پایان، سرگشته و پریشان خواهید بود نه بی‌کم و کاست سرگرم، شاید وقتی سعی دارید خون‌آشامی را تهدید کنید چنین خراش‌هایی برمی‌دارید.»

«دیوید رونی» منتقد «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «این فیلم همان اندازه که از نظر بصری سرمست‌کننده و فضاساز است برانگیزنده است، و به معنای واقعی کلمه هجو سیاسی را با کمدی تلخ و هارر ترکیب می‌کند در حالی که تاریخی شومی را معاینه می‌کند که به نظر در حال تکرار خودش است.»

«جف نلسون» منتقد «گای ات د موویز» می‌نویسد: ««ال کنده» به‌شدت غیرعادی، و ادای دینی سراسر خونین است به فیلم‌های خون‌آشامی سنتی که به روش خود تأثیرش را می‌گذارد.»

«پیتر بردشا» منتقد «گاردین» می‌نویسد: «فیلم قدرتمند دیگری از لارائین درباره رنج ادامه‌دار در شیلی، و تقلای مردم مسلح به چوب و چماق و چکش این کشور برای مواجهه با گذشته.»

منتقد «دیلی بیست» می‌نویسد این فیلم ترکیبی از یک فیلم در ژانر وحشت، سریال «وراثت» (Succession) و فیلم «مرگ استالین» (The Death of Stalin) است: «نامیرایی، خودپسندی و بی‌رحمی شخصیت‌هایش فقط با بی‌خردی آن‌ها مطابقت می‌کند.»

منتقد «اسکرین» می‌نویسد: «بیشتر به نظر فرصتی از دست رفت همی‌رسد و چرخشی بی‌رمق از کارگردانی که فیلم‌های «نه» (No) و «نرودا» (Neruda) او از نظر مضمون درخشان و از نظر بصری زبردستانه بودند.»

منتقد «والچر» می‌نویسد: «زیر همه فنون نمایشی، آنچه در «ال کنده» روشن‌تر می‌نماید خشم و اندوه لارائین از اتفاقاتی است که در کشورش اتفاق افتاده.»

«ال کنده» از ۱۵ سپتامبر در دسترس مشترکین نتفلیکس قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید