news-background
news-background

ایلان ماسک جیمز وودز بازیگر منتقد حذف قابلیت بلاک را در شبکه اجتماعی ایکس بلاک کرد

بازیگر نامزد اسکار منتقد برداشته شدن قابلیت بلاک در شبکه اجتماعی ایکس است.

«ایلان ماسک» در شبکه اجتماعی توییتر یا ایکس «جیمز وودز» را بلاک کرد. بازیگر آمریکایی از تصمیم مالک کمپانی برای حذف ویژگی بلاک انتقاد کرده بود.

ماسک پیش‌تر به وودز گفته بود اگر بدون قالبیت بلاک این شبکه اجتماعی را «غیرقابل‌تحمل» می‌داند، بهترس است حسابش را حذف کند. وودز جمعه گذشته گفت: «اگر ماسک چنین کاری کند، چاره‌ای ندارم جز اینکه این وبسایت را ترک کنم.»

در روزهای اخیر، ماسک منتقدین این تصمیم را به شوخی بلاک می‌کند تا طعم بلاک شدن را به آن‌ها بچشاند. او یکشنبه این هفته گفته بود: «سرگرم بلاک کردن افرادی هستم که از حذف قابلیت بلاک شدن انتقاد می‌کنند.»

هم‌بنیان‌گذار تسلا و اسپیس‌ایکس بنا بر گزارش‌های غیررسمی پس از حذف ویژگی بلاک بر روی «تقویت عملکرد میوت (Mute) با نامرئی کردن همه پست‌های یک حساب میوت‌شده» کار می‌کند. او اطمینان داده است که کاربران همچنان می‌توانند با بلاک کردن مانع ارسال پیام‌های خصوصی شوند.

مدافعان بلاک می‌گویند حذف این ویژگی باعث افزایش مزاحمت در این پلتفرم برای زنان و گروه‌های اقلیت می‌شود. وودز می‌گوید پس از مخالفت با ماسک «هدف سی ترول» قرار گرفت هاست.

بازیگر نامزد اسکار فیلم‌های «خون‌آشام‌ها» (Vampires 1998)، «سالوادور» (Salvador)، «ارواح میسیسیپی» (Ghosts of Mississippi) و «روزی روزگاری در آمریکا» (Once Upon a Time in America) در سال ۲۰۱۵ شکایتی ۱۰ میلیون دلاری علیه یکی از کاربران ناشناس توییتر ثبت کرد که او را یک معتاد به کوکائین نامیده بود. او پس از آنکه از موج «شگفت‌آور» حمایت هواداران برخوردار شد گفت که «هرگز» شبکه اجتماعی ایکس را ترک نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید