news-background
news-background

مایکل مان: مسئولیت شکست Blackhat را می‌پذیرم؛ فیلمنامه ناتمام بود

مان معترف شده است که فیلمنامه «بلک‌هت» آماده فیلمبرداری نبوده است.

«مایکل مان» در مصاحبه جدیدی با «ورایتی» مسئولیت شکست فیلم «بلک‌هت» (Blackhat) با بازی «کریس همسورث» را می‌پذیرد و می‌گوید فیلمنامه آماده تولید نبوده است.

مان می‌گوید: «مسئولیتش با من است. فیلمنامه آماده فیلمبرداری نبود... موضوعش شاید جلوتر از زمانه بود، چون برخی فکر می‌کردند همه این مسائل خیالی است. اشتباه می‌کردند. همه‌چیز کاملاً دقیق بود.»

فیلمنامه «بلک‌هت» را «مورگان دیویس فوئل» برای مان به نگارش درآورد و داستانی درباره یک هکر کامپیوتری با بازی همسورث روایت کرد که کدهای نوشته شده توسط او به یک حمله تروریستی مرتبط می‌شود. او وقتی سعی می‌کند به پلیس کمک کند تنش‌های میان آمریکا و چین را با همه پلیدی‌هایش به چشم می‌بیند. آن فیلم با بودجه ۷۰ میلیون دلاری تولید شد اما کمتر از ۲۰ میلیون دلار فروخت.

کارگردان «سارق» (Thief) و «مخمصه» (Heat) در سال ۲۰۱۶ گفته بود که از کات نهایی «بلک‌هت» راضی نیست: «صد در صد از آن رضایت نداشتم. فیلم چالش‌برانگیزی بود چون جاه‌طلبی فیلم روایت رویداد محور و شخصیت‌پردازی درون صحنه‌ها بود، اما فیلمی با ساختار سریع و ریتم‌های تقلیدی داشتیم تا نشان دهیم که امروز دنیای ما در عصر اطلاعات دیجیتال چقدر سریع حرکت می‌کند. به همین دلیل خط داستانی تعمداً به سرعت پیش می‌رفت.»

مان در بخش دیگری از مصاحبه تأیید می‌کند که برای دنباله احتمالی «مخمصه ۲» (Heat 2) با «آدام درایور» مذاکره کرده است. قسمت اول این فیلم در سال ۱۹۹۵ اکران شد و دنباله آن به صورت یک رمان بیرون آمد. در حال حاضر تولید دنباله سینمایی «مخمصه» چراغ سبز دریافت نکرده است.

این فیلمساز که به زودی فیلم «فراری» (Ferrari) با بازی «آدام درایور» و «پنه‌لوپه کروز» را در جشنواره ونیز اکران خواهد کرد، در پاسخ به این پرسش که درباره مرگ چه فکر می‌کند می‌گوید: «مسئله این است که به مرگ فکر نمی‌کنم. مشغولم. چه فایده‌ای به حالم دارد؟ اگر قطعاً قرار بود «مخمصه ۲» را بسازم، غرق در داستان زیبای «فراری» نمی‌شدم. و نوشتن رمان دو سال طول کشید. خوشبختانه، به رتبه اول پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز رسید. مسائلی که برای من جذابیت دارد آن‌هایی‌اند که به شگفتی وادارم می‌کنند و به پیش می‌رانندم. اشتباه برداشت نکنید. می‌خواهم [«مخمصه ۲»] را بسازم. اما اگر نسازم احساس ناتمام بودن نخواهم کرد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید