news-background
news-background

اولین تصویر از فیلم One Life: آنتونی هاپکینز در نقش ناجی ۶۶۹ کودک یهودی

«یک جان» در جشنواره فیلم لندن اکران خواهد شد.

فیلم «یک جان» (One Life) با بازی «آنتونی هاپکینز» و «جانی فلین» در جشنواره لندن امسال اکران خواهد شد. «جیمز هاز» که اپیزودهایی از سریال‌های «آینه سیاه» (Black Mirror) و «دکتر هو» (Doctor Who) را در کارنامه دارد، اولین فیلم بلندش را با «یک جان» کارگردانی کرده است.

این فیلم داستان واقعی «سر نیکلاس «نیکی وینتون» را روایت می‌کند، یک دلال بریتانیایی جوان با بازی فلین که در ماه‌های منتهی به جنگ جهانی دوم، ۶۶۹ کودک را از چنگ نازی‌ها رهاند. وینتون دسامبر سال ۱۹۳۸ به پراگ سفر کرد و خانواده‌هایی را یافت که از آلمان و استرالیا گریخته بودند. پنجاه سال بعد، فکر سرنوشت آن کودکان که او موفق نشده بود به انگلستان ببرد، وینتون (حالا با بازی هاپکینز) را رها نمی‌کند. او در برنامه «زندگی همین است» (That’s Life) شبکه بی‌بی‌سی حضور پیدا می‌کند تا با بعضی از کودکان بازمانده که حالا به بزرگسالی رسیده‌اند ملاقات کند و فقط از آن لحظه به بعد است که عذاب وجدان و اندوه او شروع به محو شدن می‌کند. وینستون در سال ۲۰۱۵ و در ۱۰۶ سالگی درگذشت.

«یک جان» پس از اکران در جشنواره لندن برای اولین بار در اروپا، راهی جشنواره تورنتو خواهد شد. اکران می‌شود «لینا الین»، «رومولا گارای»، «الکس شارپ»، «مارتا کلر»، «جاناتان پرایس» و «هلنا بونهام کارتر» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «یک جان» محصول مشترک بی‌بی‌سی فیلم و سی-سا فیملز است که «قدرت سگ» (The Power of the Dog) و «سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) را تولید کرده است.

جشنواره فیلم لندن از ۴ تا ۱۵ اکتبر برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید