news-background
news-background

ریدلی اسکات: باید بین Blade Runner 2 و Alien: Covenant یکی را انتخاب می‌کردم

اسکات می‌گوید فرصت کارگردانی «بلید رانر ۲» را به خاطر «بیگانه: پیمان» از دست داده است.

قسمت اول فیلم «بلید رانر» (Blade Runner) ژانر علمی-تخیلی را در دهه ۱۹۸۰ دگرگون کرد هرچند که مدتی طول کشید تا قدر دانسته شود. دنباله «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) به کارگردانی «دنی ویلنوو» در سال ۲۰۱۷ ستایش شد اما فاصله نسبتاً زیادی با شاهکار «ریدلی اسکات» داشت.

این کارگردان در همان سال‌ها فیلم کلاسیک دیگری به نام «بیگانه» (Alien) را ساخت که به چندگانه دیگری تبدیل شد. با گذر زمان حتی این گمانه‌زنی به وجود آمد که داستان «بیگانه» و «بلید رانر» در یک دنیا قرار داده شده. اسکات در سال ۲۰۱۲ با «پرومتئوس» (Prometheus) بازگشت موفقیت‌آمیزی به دنیای «بیگانه» داشت و به فروش ۴۰۳ میلیون دلاری رسید.

اسکات با این حال برای گسترش دنیای سینمایی این دو چندگانه به یک دو راهی برخورد کرده و باید میان «بیگانه: پیمان» (Alien: Covenant) و «بلید رانر ۲۰۴۹» یکی را انتخاب می‌کرده است.

این فیلمساز در مصاحبه با «امپایر» به یاد آورده است که تولید «بیگانه: پیمان» باعث شده است که فرصت کارگردانی «بلید رانر ۲۰۴۹» را از دست بدهد: «نباید آن تصمیم را می‌گرفتم. اما چاره‌ای نداشتم. باید «بلید رانر ۲» را می‌ساختم.» آن دو فیلم به فاصله پنج ماه از یکدیگر اکران شدند. «بیگانه: پیمان» مه ۲۰۱۷ و «بلید رانر ۲۰۴۹» اکتبر همان سال به نمایش درآمد.

ویلنوو پیش‌تر به «ایندی‌وایر» گفته بود: «[اسکات] در ابتدا گفت که به من فضا و آزادی کامل می‌دهد، کنار می‌رود و مسئولیتش را به من می‌سپارد، و اگر او نیاز داشته باشم، می‌توانم فوراً با او تماس بگیرم. در غیر این صورت، تنها خواهم بود. این بهترین هدیه بود، چون اگر ریدلی را پشت سر خود داشتم هرگز نمی‌توانستم کار کنم.»

«فده آلوارز» که «نفس نکش» (Don’t Breathe) را در کارنامه دارد به تازگی فیلمبرداری «بیگانه» جدیدی برای استودیوهای قرن بیستم را به پایان رسانده در حالی که «نوآ هالی» سریال تلویزیونی «بیگانه» را در دست ساخت دارد و داستانی روی زمین روایت می‌کند. از سوی دیگر آمازون پرایم ویدیو سریال «بلید رانر ۲۰۹۹» را برای پخش در سال ۲۰۲۴ در دست ساخت دارد.

اسکات به زودی فیلم «ناپلئون» (Napoleon) با بازی «واکین فینیکس» را در سالن‌های سینما خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید