news-background
news-background

نولان: برای فیلم Oppenheimer بمب اتم منفجر نکرده‌ام؛ هر کریسمس Fast & Furious را می‌بینم

کارگردان «اوپنهایمر» می‌گوید هر سال فیلم «سریع و خشن» را می‌بیند.

«کریستفر نولان» در مصاحبه جدیدی با «هالیوود ریپورتر» به همراه بازیگران «اوپنهایمر» (Oppenheimer) فاش کرده است که هر کریسمس به تماشای فیلم‌هایی چون «سریع و خشن» (Fast & Furious) و «در واقع عشق» (Love Actually) می‌نشیند.

«امیلی بلانت» تأیید می‌کند و می‌گوید: «او تمام فیلم‌ها از همه ژانرها را می‌بیند. و هیچ‌وقت نمی‌شنوید که درباره فیلم دیگران بد بگوید. می‌داند کارگردانی یک فیلم خوب چقدر دشوار است.»

این فیلمساز سه سال پیش از «توکیو دریفت» (Tokyo Drift) ستایش کرده بود. او یک دهه پیش به تمجید از فیلم «مرد پولادین» (Man of Steel) «زک اسنایدر» پرداخته و گفته بود: «معتقدم که زک با «مرد پولادین» سوپرمن را برای دوران ما تعریف کرده...»

نولان در مراسم افتتاحیه فیلم در لندن گفته بود: «مدت فیلم دو دقیقه از «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) کمتر است. از ابتدا به «اما توماس» [تهیه‌کننده] گفتم که فیلمی سه ساعته خواهد بود. باید فیلمنامه‌ای بنویسم که بازتاب‌دهنده‌اش باشد. بحث ما با استودیو این بود. داستان بزرگی است و به استعدادهای بزرگ نیاز دارد. فیلمنامه‌ای ۱۸۰ صفحه‌ای دارد و فیلمی ۱۸۰ دقیقه‌ای است.»

در این فیلم بازیگران گران‌قیمتی چون «کیلین مورفی»، «فلورنس پیو»، «امیلی بلانت»، «رامی مالک»، «رابرت داونی جونیور» و «مت دیمون» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نولان در بخش دیگری از مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» درباره هوادارانی که تصور می‌کنند او واقعاً در محل فیلمبرداری «اوپنهایمر» بمب اتم منفجر کرده می‌گوید: «از یک سو باعث افتخار است که مردم فکر می‌کنند می‌توانم توانایی کاری چنین افراطی را دارم، اما از طرف دیگر کمی ترسناک است.»

این فیلمساز بریتانیایی در مصاحبه دیگری با «تلگراف» از نقش کوتاه دخترش در «اوپنهایمر» گفته است. فلورا بزرگ‌ترین دختر نولان در یکی از صحنه‌های فیلم در رؤیای اوپنهایمر ظاهر می‌شود و نور سفیدی صورتش را می‌سوزاند. نولان به شوخی می‌گوید: «امیدوارم باعث نشوید که مثل «مایکل پاول» در فیلم «چشم‌چران» (Peeping Tom) به نظر برسم.»

پاول در آن فیلم پسر ۹ ساله خود را در نقش کودکی یک قاتل زنجیره‌ای و خودش را برای نقش پدر سادیستی او انتخاب کرده بود. نولان می‌گوید: «اما بله، منظورم این است که اشتباه نمی‌کنید. راستش سعی نمی‌کنم نیت‌های خودم را تجزیه و تحلیل کنم. اما هدف این است که اگر نیروی مخربی خلق کنید کسانی که برای شما عزیزند را از بین می‌برد.»

«اوپنهایمر» از ۲۱ ژوئیه اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید