news-background
news-background

خابی لیم تیک‌تاکر معروف وارد عرصه فیلمسازی می‌شود: ویل اسمیت الهام‌بخش من است

تیک‌تاکر ایتالیایی-سنگالی به فیلمسازی فکر می‌کند.

«خابی لیم» تیک‌تاکر ایتالیایی-سنگالی با ۱۶۱.۳ میلیون دنبال‌کننده در جشنواره تائورمینا از جاه‌طلبی‌های سینمایی خود گفته است. او در تیک‌تاک بیش از هر فرد دیگری در دنیا دنبال‌کننده دارد. لیم اوایل سال ۲۰۲۱ به شهرت رسید وقتی که کلیپ‌های صامتی منتشر کرد و ترفندهای عجیب برای حل مشکلات روزمره را به سخره گرفت.

لیم برای اکران فیلم کوتاه «من خابین هستم» (I Am Khabane) در جشنواره تائورمینا حضور پیدا کرده و یکی از داوران «ایتالیا استعداد دارد» (Italia’s Got Talent) بوده است.

او به «ددلاین» از اولین ویدیوی خود که واکنشی بود به بریدن پوست موز با ساطور می‌گوید: «این فرد واقعاً زندگی خودش را پیچیده کرده بود و من می‌خواستم راهی پیدا کنم که آسان‌ترش کنم.»

لیم می‌گوید صامت بودن ویدیوهایش که یادآور آثار «چارلی چاپلین»، «هارولد لوید» و «باستر کیتون» است اساس موفقیت او بوده: «این حقیقت که ناطق نیست، باعث می‌شود زبانی همه‌شمول داشته باشد. هر کودکی، هر فردی در سراسر دنیا می‌تواند ویدیو را ببیند و بخندد، فقط با تماشای تصاویر. سعی می‌کنم خودم باشم. این افراد اسطوره‌اند، کسانی که داستان خودشان را ساختند.»

فیلم کوتاه لیم اولین روزهای این ستاره در تیک‌تاک و سفرش به لس‌آنجلس برای حضور در مراسم اسکار را روایت می‌کند. «آدریانو اسپادارو» همکار نویسنده و کارگردان فیلم است و لیم در آن بیشتر به زبان انگلیسی حرف می‌زند. او می‌گوید: «طی چند دقیقه داستان یک زندگی کامل تا امروز را بازگو کرده‌ایم... ارزش زیادی برای من دارد. برخی مسائل را می‌توان بدون کلمات بیان کرد، اما می‌خواستم داستانم را بگویم و نمی‌توانستم فقط با حرکات دست و بدن این کار را بکنم.»

لیم که یک مسلمان است و در نزدیکی شهر تورین رشد کرده می‌گوید همیشه خودش را یک ایتالیایی می‌داند حتی اگر فقط یک سال از رسمی شدن ملیت او گذشته باشد.

او درباره گام بعدی خود می‌گوید: «می‌خواهم فیلم بسازم. این هدف اصلی من است. از وقتی بچه بودم می‌خواستم فیلم بسازم. برای بیان عواطف از طریق بازیگری و به باور رساندن مردم در موضوعی.»

لیم اضافه می‌کند که «ویل اسمیت» و فیلم «در جست‌وجوی خوشبختی» (The Pursuit of Happyness) الهام‌بخش او بوده است: «آن فیلم به من درسی درباره استقامت در مواجه با تیره‌بختی یاد داد، و به من کمک زیادی کرد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید