news-background
news-background

گل گدوت: کلئوپاترا در فیلم من فقط یک زن اغواگر نیست؛ او یک «زن شگفت‌انگیز» واقعی است

گدوت قرار است نقش فرعون مصر باستان را بازی کند.

«گل گدوت» در مصاحبه با «ووگ» هنگ کنگ از فیلم جدیدش «قلب سنگی» (Heart of Stone) نتفلیکس گفته و به یاد آورده است که در زمان کودکی وقتی در اسرائیل که با مصر هم‌مرز است زندگی می‌کرده، داستان‌های زیادی درباره کلئوپاترا شنیده است. انتخاب گدوت برای این نقش (Cleopatra) با انتقاد روبرو شده بود. «الیزابت تیلور» در فیلم «کلئوپاترا» (Cleopatra 1963) «جوزف ال. منکویتس» این نقش را بازی کرده است.

گدوت می‌گوید: «می‌دانید، اگر «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman) یک رهبر زن قدرتمند و خیالی باشد، کلئوپاترا از نوع واقعی آن است. این نمونه‌ای عالی است از داستانی که می‌خواهم روایت کنم چون شروع کردم به خواندن کتاب‌های مختلف درباره کلئوپاترا و گفتم، عجب، این خیلی جالب است.»

او اضافه می‌کند: «همه آنچه از سینما درباره کلئوپاترا می‌دانستم این بود که او زنی اغواگر است و رابطه‌ای مخفیانه با «ژولیوس سزار» و «مارک آنتونی» دارد.»

گدوت می‌گوید این شخصیت زن «از زمانه خود خیلی پیش» بوده است: «مصر در آن زمان هنوز نسبت به جایی که ما امروز هستیم پیشروتر بوده. نمی‌توانم چیز زیادی بگویم. اما خیلی مشتاقم که سرگذشت او را بازگو کنم و عدالت را در حق این شخصیت و میراثش ادا کنم و از میراثش گرامی بدارم.»

گدوت می‌گوید فیلمنامه «زیبایی» برای فیلم نوشته شده است. «لائتا کاوگریدیس» نویسنده‌ای که بیشتر با «اسکندر» (Alexander) «اولیور استون» و «جزیره شاتر» (Shutter Island) «مارتین اسکورسیزی» شناخته می‌شود، در حال کار بر روی فیلمنامه این پروژه برای پارامونت است. ابتدا «پتی جنکینز» برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده بود اما چند ماه قبل جای خود را به «کری اسکاگلند» کارگردان سریال «فالکن و سرباز زمستان» (The Falcon and the Winter Soldier) مارول داد.

گدوت در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه با مجله «این‌استایل» گفته بود: «نشان خواهیم داد که نه تنها [کلئوپاترا] چقدر شهوت‌انگیز و جذاب، بلکه چقدر زیرک و مدبر بوده و چقدر در دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم تأثیر داشته.»

نتفلیکس اخیراً در یک سریال مستند برای نقش کلئوپاترا بازیگری رنگین‌پوست را انتخاب کرد. این انتخاب خشم مصریان را برانگیخت تا جایی که کمپینی برای دریافت غرامت ۲ میلیارد دلاری از نتفلیکس ایجاد شد.

گدوت در بخش دیگری از مصاحبه با «ووگ» می‌گوید دنباله «اعلان قرمز» (Red Notice) نتفلیکس همچنان در دست ساخت است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید