news-background
news-background

راهنمایی جنیفر لارنس برای درک فیلم‌های پیچیده‌ای مثل Mother آرونوفسکی

لارنس می‌گوید فیلم بحث‌برانگیز «مادر!» را درک می‌کند.

فیلم «مادر!» (Mother) «دارن آرونوفسکی» یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ بود و مخاطبین یا به شدت از فیلم بیزاری جستند یا شیفته آن شدند. «جنیفر لارنس» بازیگر آن فیلم در آن زمان اعتراف کرده بود که معنای فیلم آرونوفسکی را کاملاً درک نمی‌کند.

لارنس در مصاحبه جدیدی با «اندی کوئن» یک بار دیگر به این پرسش پاسخ داده است که از یک تا «خیلی گیج» چقدر فیلم «مادر» را درک کرده است: «می‌خواهم راستش را به شما بگویم. خوب، من با کارگردان می‌خوابیدم یعنی به یادداشت‌های فیلمنامه دسترسی داشتم. بنابراین... پنج؟ یا چهار. اگر کسی نیاز به ترفند برای درک فیلم‌ها دارید، می‌دانید چه باید کرد.» وقتی کوئن می‌گوید: «با کارگردان خوابید؟» لارنس به شوخی پاسخ می‌دهد: «بله!»

فیلم «مادر!» در جشنواره ونیز بازخوردهای دوگانه‌ای دریافت کرد و در نهایت به امتیاز ۶۸ درصد «راتن تومیتوز» رسید. ساختار روایی غیرمرسوم فیلم و تکرارشونده و تصاویر زننده باعث شد بسیاری از مخاطبین و منتقدین این فیلم را چیزی جز یک شوخی ندانند. «مادر!» از سینماروها نمره بی‌سابقه F دریافت کرد و فروش آن به ۸ میلیون دلار نرسید.

آرونوفسکی و لارنس به فاصله کوتاهی پس از اکران «مادر!» از یکدیگر جدا شدند و فیلم نامزد «تشمک طلایی» بدترین بازیگر زن شد. لارنس در سال ۲۰۱۷ به «ورایتی» گفته بود که نقدهای منفی به رابطه‌اش با آرونوفسکی لطمه وارد کرده بود.

لارنس به کوئن می‌گوید فیلمبرداری «مادر!» تجربه‌ای نامطبوع بوده است: «دیافراگم من پاره شد و چیزی در سینه‌ام دچار شکستگی شد... دنده فوقانی، صدای آن تا امروز هنوز باقی است.»

لارنس پیش‌تر گفته بود که آرونوفسکی به مشکلات جسمانی و عاطفی او در فیلمبرداری صحنه‌های دشوار توجهی نمی‌کرده است: «کانولای اکسیژن در بینی داشتم، اما دارن می‌گفت:‌ «از فکوس خارج شده بود؛ باید دوباره بگیریم.» و من می‌گفتم: «برو به جهنم.»»

آرونوفسکی در سال ۲۰۲۱ گفته بود که به خاطر «مادر!» هنوز ایمیل‌های نفرت‌آلود دریافت می‌کند: «نگران این بودیم که چقدر بحث‌برانگیز خواهد بود، اما بعد از طرفی وقتی فیلمی در دنیا عرضه می‌کنید، و افراد بسیاری خشمگین می‌شوند، به این فکر می‌کنید که «صبر کنید، مگر من چه کرده‌ام؟» بعضی از بهترین ایمیل‌های تنفرآمیز را دریافت کرده‌ام و این عالی است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید